چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
آیت الله علما کرمانشاه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: امروز همه علما و امت اسلامی باید در مقابل بی خردی های آل سعود به پا خواسته و اعتراض کنند.

 آیت الله مصطفی علما، در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری «حوزه»،با اشاره به اعلام دولت عربستان برای اعدام شیح النمر، اظهارداشت: امروز اینگونه اقدامات نسنجیده قطعا به پیکره اسلام  ضربه وارد می کند.

این استادحوزه، افزود: اگر عربستان واقعا قصد چنین کاری  را داشته باشد،گام در مسیر بی بازگشتی خواهد گذاشت چرا که این مسایل جبران ناپذیر هستند.

وی با تاکید براینکه عربستان با این اقدام در اذهان جهانی منفور تر خواهد شد، یادآورشد: آل سعوداگر امروز به دنبال کسب قدرت از این طریق است باید بداند در مسیر اشتباه پا گذاشته است ، مسیری که بسیاری از دولت ها و دیکتاتورهای سابق جهان هم پا در این مسیر گذاشتند.

امام جمعه کرمانشاه، برخورد نظامی و فیزیکی را برای سرکوب کردن مخالفان بسیار اشتباه برای حل مشکلات عنوان و  تصریح کرد: امروز دول های استعماری منطقه باید از گذشته دیکتاتوری سابق درس عبرت بگیرند که نمونه بارز آن حکومت پهلوی بود؛ این رژیم با ظلم ها و برخورد های نظامی در تلاش برای آرام کردن ملت ایران بود ولی این برخوردها نه تنها جوابگو نبود بلکه این رژیم فاسد را به سوی شکست قطعی هدایت کرد.

وی  تاکید کرد: هر چقدرآل سعودبه ملت خود بیشتر ظلم نماید قطعا باعث آگاهی بیشتر مردم خواهد شد.  

آیت الله علما، با تاکید براینکه قطعا اجرای حکم النمر، عربستان را با بحران داخلی و منطقه‌ای روبه‌رو خواهدکرد، گفت: این تصمیم بی خردانه آل سعود نه تنها در جهان بلکه در داخل کشور نیز با واکنش هایی روبرو خواهد شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اعتراض گسترده علما و فضلای جهان اسلام در مقابل اقدامات آل سعود، خاطرنشان کرد: امروز همه علما و  امت اسلامی باید در مقابل بی خردی های آل سعود به پا خواسته و اعتراض کنند ؛ امروز وظیفه شرعی همه افراد فریاد در مقابل این حرکات ظالمانه است لذا هیچ کس نباید سکوت کند.

انتهای پیام 313/18

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha