پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ |۲۵ محرم ۱۴۴۶ | Aug 1, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/: برخی افراد هستند که حرف از معاد و دین می‏ زنند؛ اما در فرصت مناسب با دست اندازی به بیت ‏المال و اموال مسلمین نشان می ‏دهند که به قرآن و اسلام ایمان ندارند و صرف لقلقه زبان است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی امروز در دیدار جمعی از نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در دفتر معظم له برگزار شد، به تشریح لزوم اعتقاد عمیق به معاد و تلاش برای کسب توشه مناسب برای زندگی آخرت پرداختند.

ایشان گفتند: مردم در جامعه ایران دو دسته هستند، عده ‏ای معتقد به قرآن و روز آخرت و عده‏ای سرمست خوشی و ثروت هستند که البته در آیات و روایات اسلامی روز قیامت متناسب با افراد مختلف اعم از صالحین و فاسدین بیان شده است و هرکدام از این دو گروه سرانجام و نتیجه کارهای خود را خواهند دید.

معظم له افزودند: قرآن کریم انسان ها را از مادی گرایی نهی می‏ کند و هشدار می‏ دهد که فقط به چیزهایی که قابل رویت هستند ایمان نیاورید، بلکه باید به بسیاری از غیر دیدنی‏ ها مانند روح، عقل، آخرت و خداوند ایمان آورد؛ اما ما  اکنون شاهد این هستیم که هنوز بعد از 1400 سال بعد از نزول قرآن هنوز عده‏ای از مردم به این حقیقت ایمان نیاورده ‏اند.

حضرت آیت‏ الله علوی گرگانی تأکید کردند: برخی افراد هستند که حرف از معاد و اسلام می‏زنند، اما در فرصت مناسب با دست اندازی به بیت ‏المال و اموال مسلمین نشان می ‏دهند که به قرآن و اسلام ایمان ندارند.

ایشان با اشاره به آیات قرآن کریم و سیره معصومین(ع) خاطر نشان کردند: قرآن و روایات بارها تأکید می‏کنند که شیطان شما را  می‏بیند، اما شما شیطان را نمی ‏بینید به همین سبب شیطان از جهات مختلف به دنبال فریب انسان و گمراه کردن او است.

معظم له با بیان داستانی از زندگی امام حسن مجتبی(ع) خاطر نشان کردند: امام حسن(ع) به سبب ایمان به قرآن و وعده الهی مبنی بر پاداش بیش از عمل به مومنان، همیشه به سبب کوچک ترین کار خوبی از طرف کنیزان، آنها را آزاد می‏ کردند و این کار را به قرآن نسبت می‏ دادند و می‏ فرمودند که قرآن وعده داده که اگر به سبب نیکی پاداش بیشتر دهید در آخرت نیز خداوند بیش از آن خواهد داد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha