پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ غربی ها و مادی گرایان، خیال می کنند انسان تنها یک حیوان ناطق است و هر چه هست تنها همین دنیا است و عالم پس از مرگی وجود ندارد، لذا علت همه گرفتاری ها، عدم اعتقاد به جهان پس از مرگ می باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،حضرت آیت الله علوی گرگانی، امروز در دیدار جمعی از مرزبانان نیروی انتظامی کشور که در دفتر معظم له برگزار شد، گفتند: هدف از فرستادن انبیاء، تبلیغ، ترویج و تشویق مردم به دین و معارف الهی بوده است، بنابراین انبیا آمده اند تا مردم را هدایت کنند و اعتقادات و باور های آنان را نسبت به جهان بعداز مرگ استوار نمایند.

ایشان اظهار داشتند: غربی ها و مادی گرایان خیال می کنند انسان تنها یک حیوان ناطق است و هر چه هست تنها همین دنیا است و عالم پس از مرگی وجود ندارد، لذاعلت همه گرفتاری ها درعدم اعتقاد آنان به جهان پس از مرگ می باشد.

معظم له خاطر نشان ساختند:حقیقت امر این است که بعد ازاین دنیا، عالم دیگری وجود دارد و انسان نیز بعد از این دنیا زندگی جدید را آغاز خواهد کرد و باید پاسخگوی اعمال و رفتار خود در این دنیا باشد.

استاد خارج فقه گفتند: اگر عالم آخرت وجود نداشت، چگونه می توانیم بگوییم خدا عادل است؟ عدالت خدا به این است که هر کسی در دنیا برای به سعادت رسیدن خود تلاش کرده است اجر و پاداش خود را دریافت کند چرا که قطعا برخی از اعمال هستند که نمی شود در این دنیا با این محدودیت های مادی، پاداش و یا کیفر آن را داد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطر نشان ساختند: خداوند هیچ عملی را ولو کوچک، بدون اجر نمی گذارد و در روز قیامت تمام اعمال انسان را مورد محاسبه قرار می دهد و این محاسبه و حسابرسی همان عدل الهی است.

*عمل به آموزه های قرآن، تامین کننده سعادت دنیا و آخرت

ایشان گفتند: قرآن کریم بهترین و کامل ترین کتاب آسمانی  است و عمل به آن زندگی دنیا و آخرت را تامین خواهد

کرد و انسان سعادتمند خواهد شد.

ایشان درپایان افزودند: قرآن تنها برای قرائت نیست، بلکه مهم این است که انسان قرآن را قرائت کند و پایبند به آن باشد و از رهنمود های این کتاب آسمانی در زندگی خود نیز بهره بگیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha