شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ |۱۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 22, 2024
کد خبر: 350204
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ مساجد باید انتقال دهنده پیام الهی ، ابلاغ دین و دستوارت دینی باشند و از هرگونه کار و فعالیتی که به این موضوع ضرر می رساند باید پرهیز کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی، امروز در دیدار با اعضای کانون های مساجد و دانشگاهها که در دفتر معظم له برگزار شد،گفتند: مسجد قبا، اولین مسجدی بود که به دست مبارک پیامبر(ص) ساخته شده و در این پایگاه مباحث عقیدتی – اجتماعی به مردم انتقال داده می شد.

معطم له افزودند: مساجد، پایگاه های دینی ای است که اسلام در آن نشر و گسترش می یابد و مردم و مومنین نیاز های مادی و معنوی خود را در آن بدست می آورند.

ایشان اظهار داشتند: مساجد یکی از مکان های مقدسی است که انسانها برای تضرع و عبادت و گرفتن حاجت به آن مکان می روند،از این رو انسان در این مکان های مقدس است که با خدا به مناجات برخاسته و از خدا حاجات خود را می طلبد.

معظم له خاطر نشان ساختند: متاسفانه امروزه اهمیت مساجد در جامعه کم رنگ شده و مردم به جای اینکه با احترام با مساجد برخورد کنند  و برای عبادت و تضرع وارد مسجد شوند به کارهای دیگر در مسجد مشغول می شوند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی افزودند: ورود به مسجد آدابی دارد از جمله این آداب وضو گرفتن، نماز مستحبی، ذکر گفتن و دعا خواندن است؛ ولی امروزه این کارها در جامه کمرنگ شده و مساجد بعضا آن کارایی لازم خود را ندارند .

ایشان ادامه دادند: برخی خیال می کنند مسجد محلی برای تجمع ، صحبت کردن، دید وبازدید و برطرف کردن اختلافات است در حالی که مساجد کانون های فرهنگی  و محل نشر آموزه های دین می باشد.

استاد خارج فقه اظهار داشتند: مساجد در زمان های گذشته از ارزش و جایگاه بالایی در جامعه برخوردار بوده، به طوری که جوان های زیادی در همین مساجد به تعلیم و تعلم پرداخته و علیه ظلم وستم به پا خواستند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان گفتند: مساجد باید انتقال دهنده پیام الهی ، ابلاغ دین و دستوارت دینی باشند و از هرگونه کار و فعالیتی که به این موضوع ضرر می رساند باید پرهیز کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha