یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
کد خبر: 350338
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
1

حوزه/ دومین همایش اساتید و نخبگان بسیجی امروز با حضور اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم و رئیس مجلس خبرگان رهبری و چند تن از شخصیت‌های علمی و سیاسی کشور در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در ابتدای  این مراسم حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر فرمانده تیپ امام جعفر صادق(ع)؛ ضمن خیر مقدم ،گزارشی از برنامه‌ها و عملکرد بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم ارائه کرد.

بر اساس این گزارش: یکی از مسئولین ارشد سپاه قدس سخنران دیگر این مراسم بود که  به تشریح آخرین وضعیت  منطقه پرداخت.

وی افزود بیداری اسلامی چون با شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل همراه شد، دشمن احساس خطر کرد، لذا برای انحراف و توقف آن به تاسیس گروه هایی نظیر داعش دست زد.

سخنران مراسم در ادامه به بحث اصلی خود یعنی تحلیل اوضاع یمن پرداخت و گفت: عربستان محوریت این داستان را به عهده گرفته اما حقیقت آنست که فقط ابزار دست اسرائیل است و از خود  اراده ای ندارد. عربستان در چند سال اخیر با شکست های متعددی مواجه شده  است، لذا با چنگ و دندان به پای قضیه یمن آمد تا بلکه از بن بست راهبردی نجات پیدا کند.

وی افزود: عربستان بانی تمام هزینه های جنگ با غزه، لبنان، سوریه و عراق بوده و هست؛ فقط در همین جنگ با سوریه برای سقوط بشار اسد نزدیک سی ملیارد دلار هزینه کرد، اما هنوز راه به جایی نبرده است ؛چرا که قدرت در دست بشار اسد باقی مانده است ؛هرچند سوریه دچار ضررهای مادی زیادی شده است؛ اما همچنان نظام سوریه استوار است.

این کارشناس ارشد مسائل منطقه به اعتراف مقام آمریکایی اشاره کرد واظهار داشت: پاول چند روز پیش اعتراف کرد که ملک سلمان و پسرش گفته بودند جنگ با یمن ظرف ده روز به سرانجام می رسد و ما از روز هفتم وارد صنعا می شویم؛ امام امروز بعد از 41 روز نه تنها عربستان وارد یمن نشده که یمنی ها چند بار وارد عربستان شده و نظامیان را کشته و سلاحشان را به غنیمت بردند.

وی در ادامه گفت: آقای پاول در این سخنرانی اعتراف کرده که اگر عربستان وارد جنگ با ایران شود در ظرف چند ساعت به جایی می‌رسد که حتی توان تماس با آمریکا جهت کمک خواستن را نخواهد داشت.

مسئولین ارشد سپاه قدس، علت پیوستن یمن به جبهه ایرانی را نتیجه عملکرد خود عربستان دانست و گفت: عربستان چنان رفتاری با یمنی ها داشت که با یمنی ها حتی در دوران استعمار توسط بلاد غربی هم نشده بود.

وی در ادامه تحلیل خود خاطر نشان ساخت: عربستان در چند سال اخیر شش بار مستقیم و غیر مستقیم وارد جنگ با یمن شد؛ اما هر بار با شکست سنگینی مواجه شد و امروز نیز نه تنها دستاوردی جز کشتار زنان و کودکان بیگناه بدست نیاورد؛ بلکه هر آنچه را ممکن بود با مذاکره بدست آورد را از دست داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha