دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
12

حوزه/ امروزه ضرورت ورود حوزه های علمیه به تمامی عرصه های اجتماعی برهمگان ثابت شده و اساتید باید با ارتقاء سطح علمی تهذیبی طلاب، آنها را برای ورود به عرصه های مختلف آماده کنند .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین لاکانی، امروز در نشست تخصصی مصاحبه گران حوزه علمیه استان گیلان با اشاره به این که حوزه این استان از دیر باز در جهان اسلام  از جایگاه ویژه ای  برخوردار بوده و علمای بزرگ و تاثیر گذاری تربیت کرده است، گفت: امروزه نیاز ورود حوزه های علمیه به تمامی عرصه های اجتماعی برهمگان ثابت شده و اساتید حوزه باید با ارتقای سطح علمی تهذیبی طلاب، آنها را برای ورود به عرصه های مختلف آماده کنند .

مدیر حوزه علمیه گیلان با اشاره با این که حوزه های علمیه جایگاه تعیین کننده ای در تبیین فرهنگ اسلامی ایفا می کنند، ابراز داشت: روحانیون و طلاب بایستی با ارتقا سطح علمی و تهذیبی خود، به تعالی جامعه کمک کنند.

وی به برگزاری دوره اختبار و تثبیت اشاره کرد و افزود: دوره اختبار و تثبیت، دوره ای مناسب و اثر گذار از لحاظ تهذیبی و معرفتی است که در شناسایی و سنجش طلاب مستعد بسیار موثر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین لاکانی تاکید کرد: مدارس علمیه صرفا نباید به مسائل آموزشی توجه کنند، بلکه باید با رویکرد اخلاقی و تهذیبی برای تربیت طلاب تلاش کنند تا بتوانند در ترویج و اشاعه دین مبین اسلام در جامعه گام های موثری بردارند.  

مدیر حوزه علمیه گیلان نقش اساتید در تربیت طلاب را مهم ارزیابی کرد و تصریح کرد: اساتید باید رویکردی دلسوزانه ای نسبت به طلاب داشته باشد تا مفاهیم معرفتی درعمق  دل و جان او نفوذ کند.

مدیر حوزه علمیه استان گیلان همچنین با تاکید بر این که باید از روش هایی که جذب افراد مستعد و شایسته را به حوزه فراهم می کند، بهره برد،  افزود: در سال جدید، مدارس علمیه برای جذب و پذیرش طلاب از شیوه های نوینی بهره بردند که در نتیجه شاهد استقبال چشمگیری برای ورود به حوزه ها به ویژه در شهر های مرزی استان بوده ایم .

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha