پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
محمد علی تابعی

حوزه/ امام جمعه موقت بیرجند، بر لزوم مطالعه زندگی امام (ره) توسط طلاب و روحانیت تأکید کرد و گفت:رسالت اصلی طلاب و روحانیت عمل به تکلیف و وظیفه است.

حجت الاسلام محمد علی تابعی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با تاکید بر ادامه راه معمار کبیر انقلاب، افزود: اخلاص و دین مداری کلید محبوبیت امام خمینی (ره)در بین اقشار مختلف مردم بود و ملت ولایی و فهیم ایران نیز با دامنه بصیرت دینی بالا تا پای جان از آرمان های ایشان حمایت کردند.

وی با اشاره به شخصیت فقهی عرفانی، سیاسی، اخلاقی، خودباوری و خود اتکایی امام (ره) اظهار داشت: ایشان از هر جهت به لحاظ برخورداری از روحیه استکبارستیزی، ایستادگی مقابل زورگویان عالم، اعتقاد به قدرت مردمی، دینداری و ایمان نمونه یک شخصیت وارسته بودند و با داشتن نیتی الهی و انجام هر کاری برای رضایی پروردگار یکتا توانستند مردم را با خود همراه سازند و بر کفر جهانی پیروز شوند.

این استاد حوزه، در مورد جنگ های نظامی و جنگ نرم استکبار جهانی بخصوص آمریکا برای نابودی اسلام خاطر نشان کرد: جهان اسلام اگر با وحدت و یکپارچگی و توکل به خدا در مسیر اصلی قرآن و ولایت گام بردارد حتما بر استکبار جهانی پیروز می شود.

وی نمونه وحدت و قرار گرفتن در این مسیر الهی و ولایت را انقلاب ایران دانست و ادامه داد: امام خمینی(ره) با هوشمندی و درایت منحصر به فرد خود توطئه ها و شرارت های آمریکای جنایتکار را تشخیص داده و با استدلالی منطقی و عقلانی این کشور را دشمن شماره یک مستضعفان جهان به خصوص مسلمانان معرفی کردند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه امام راحل همواره خود را عاشق ملت ایران می دانستند و نسبت به همه اظهار لطف و محبت می کردند عنوان کرد: مردم نیز در همه جریان های انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی عاشقانه پشتیبان ولایت بوده و حضور اقشار مختلف مردم در آیین تشیع جنازه امام(ره) ،دلیلی روشن بر عشق و اردات مردم به بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی است.

تجمل گرایی آفتی همگانی است

 وی ساده زیستی را یکی از مهمترین ویژگی‌های حضرت امام(ره) ذکر کرد و افزود:متأسفانه تجمل گرایی به عنوان یک آسیب و آفت همگانی در حال گسترش است لذا مهمترین وظیفه روحانیت و طلبه ها آماده سازی افکار مردم برای دوری از تجمل گرایی است.

حجت الاسلام تابعی با تأکید بر اینکه حضرت امام (ره) در دوران پس از انقلاب نیز همواره مسئولان را به فرهنگ ساده زیستی ترغیب می کردند تصریح کرد: جامعه روحانیت باید با تلاش بی وقفه خود را به علوم دینی و مسایل روز بین الملل تجهیز کرده تا هم خود از آن بهره مند شوند و هم منشا برکات آن ها در جامعه اسلامی باشند.

امام جمعه موقت بیرجند ساده زیستی را لازمه و ضرورت زندگی روحانیت دانست و تاکید کرد: مردم به دلیل انقلاب سال 57 که راس آن ولایت بود، روحانیت را متصل به حکومت می‌دانند لذا روحانیت باید اصل ساده‌زیستی را در تمامی شئون خود رعایت کند تا الگوی مناسبی برای مردم محسوب شوند.

وی با تأکید بر اینکه زندگی روحانیت باید در صف متعارف جامعه باشد و تجمل گرایی در زندگی روحانیت جایی ندارد اظهار داشت: جامعه روحانیت باید در هر زمینه ای الگوی اقشار مختلف جامعه باشد و ساده زیستی این قشر از جامعه باعث گرایش بیشتر مردم به عالمان و بزرگان دین می شود.

دشمنان می خواهند بین مردم و روحانیت جدایی بیاندازند

استاد حوزه ادامه داد: دشمنان با انواع توطئه ها می خواهند بین مردم و روحانیت جدایی بیاندازند، اما ملت موحد و مومن ایران اسلامی هر روز بیشتر از دیروز با قشر روحانی ارتباط برقرار می کنند و پیوند عمیق مردم و جامعه روحانیت ناگسستنی است.

وی فقاهت و تبیین و تشریح موضوعات دینی در جامعه را مهمترین رسالت روحانیت عنوان کرد وگفت: استکبار جهانی و دشمنان مذهب تشیع سعی در بر اندازی مذهب تشیع دارند بنابراین جامعه روحانیت باید در این هجمه های بی امان خود را در خط مقدم جبهه بماند و با مجاهدت های شبانه روزی از دین مبین اسلامی صیانت کنند.

اسلام عامل پیشرفت جامعه

این پژوهشگر حوزوی، با اشاره به اینکه زندگی امام (ره) برگرفته از اسلام ناب است گفت:امام (ره) اسلام را عامل پیشرفت و تحول معرفی کرد لذا باید در ابعاد مختلف زندگی ایشان تحقیق کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha