چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
رضایی بیرجندی

امام جمعه بیرجند، با اشاره به اهمیت نماز اول وقت، به تعطیلی بازار در هنگام نماز تاکید کرد و گفت: بازاریان و کسبه باید به دنبال بازار آخرتشان باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی، امام جمعه بیرجند در جمع کسبه و  بازاریان  در مسجد محمد رسول الله(ص) بیرجند با اشاره به اهمیت نماز اول وقت، به تعطیلی بازار در هنگام نماز تاکید کرد و افزود: بازاریان و کسبه باید به دنبال بازار آخرتشان باشند چرا که این امری عقلانی است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی ادامه داد: باید همگان به نماز اول وقت اهتمام داشته باشند تا خدواند به  بازار و زندگی ها برکت و معنی ببخشد.

وی نماز را همانند آب حقیقتی دانست که ابدیت انسان را تضمن می کند و افزود: حقیقت نماز پاکی و پاکیزگی، طهارت و سادگی است که هر  انسانی همانگونه که به آب زلال و پاک و بی آلایش نیازمند است به نماز اول وقت هم نیازمند است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه دعوت به نماز، امر به زیبایی ها و قشنگی هاست خاطر نشان کرد: باید همه مومنان و نمازگزاران مسجد خانواده، دوستان و کسبه بازار را به بهترین چیزها یعنی به نماز اول وقت و آن هم در مسجد دعوت کنند تا جامعه ای زیبا داشته باشیم.

وی مسجد را پناهگاه امن مردم به ویژه جوانان دانست و افزود: باید در مساجد مشکلات مردم و جوانان را حل کرد تا خود به خود ارتباط آنان با مسجد قطع نشود و فرهنگ مساجد که پناهگاه هر دردمند و مومنی است، در بین مردم نهادینه شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی با تاکید براینکه ، نماز ستون دین است خاطر نشان کرد: باید روحانیت این شعار را زنده نگه دارند که هیچ بنا و مکانی بدون ستون پابر جا نخواهد ماند پس ستون دین نماز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha