یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
قرآن کریم

حوزه / مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: طلاب با بهره‌گیری از فرصت ماه مبارک رمضان و تعطیلات تابستانی در زمینه علمی، پژوهشی و تهذیبی تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد قهرمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به غنیمت شمردن ایام مبارک ماه رمضان، اظهارداشت: برنامه‌های تهذیبی و قرآنی مختلفی برای طلاب در نظرگرفته شده که از ابتدای ماه مبارک رمضان در مدارس علمیه استان در حال اجرا است.

وی از برگزاری دوره کشوری حفظ و آشنایی با تفسیر قرآن کریم به میزبانی ارومیه خبر داد و گفت: برگزاری این دوره به میزبانی حوزه علمیه آذربایجان غربی در ارومیه، به مدت 40 روز، با حضور 150 نفر از طلاب نخبه و علاقه‌مند در اردوگاه معلم ارومیه اجرا می‌شود.

این استاد حوزه، افزود: دعوت از 4 استاد و قاری برجسته کشوری در این دوره ها صورت گرفته، همچنین اجرای دوره های مفاهیم، قرائت صحیح، روخوانی و روانخوانی به همراه اجرای کلاس‌های تجوید از دیگر برنامه های محور در ماه مبارک رمضان برای طلاب است.

وی غنیمت شمردن ایام ماه مبارک رمضان را نوعی بهره مندی مفید از عمر دانست و افزود: مدارس علمیه با برگزاری هر چه باشکوه برنامه های جنبی و آموزشی بایستی طلاب را در رسیدن به اهداف متعالی و تهذیب نفس و بهره گیری مفید عمر در راه معنویت و دین یاری کنند.

مدیرحوزه علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: ترم تابستان و ماه رمضان بهترین فرصت برای تقویت علمی، پژوهشی و تهذیبی طلاب است تا با ارتباط با خداوند متعال توشه معنوی و پرباری را از این روزها و شب‌ها با تهجد و شب زنده داری نصیب خویش کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha