پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
حجت الاسلام قاضی دزفولی امام جمعه دزفول

حوزه/ امام جمعه دزفول گفت: تلاش برای برقراری عدالت در جامعه و ایجاد امنیت به عنوان یک مطالبه جدی مردم از دستگاه قضایی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از خوزستان، حجت الاسلام سید محمد علی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، صبح امروز در آیین گرامیداشت شهدای هفتم تیر، اظهار داشت: شهدای هفتم تیر سال ۱۳۶۰ با نثار خون خود توطئه ها و نقشه های شیطانی دشمن علیه انقلاب اسلامی را برملا کردند.

وی به تبیین شخصیت والا و اثرگذار شهید دکتر بهشتی پرداخت و افزود: بصیرت، بینش سیاسی و دشمن شناسی از جمله ویژگی های شاخص شهید بهشتی بود که این شاخصه ها بهترین عوامل برای سعادت انسان ها بوده و باید آن را برای نسل جوان جامعه تبیین کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول، با تأکید بر این که شهید بهشتی در ساختار سازی نظام جمهوری اسلامی ایران نقش اساسی ایفا می‌کرد، گفت: این شخصیت والامقام، به گونه ای قانون اساسی را تدوین و مهندسی کرد که ماندگار شد.

امام جمعه دزفول، در ادامه به تبیین ابعاد شخصیتی شهید حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم دانش از شهدای  اهل قلم حادثه هفتم تیر پرداخت و بیان داشت: شهید دانش، یک روحانی وارسته، اهل مبارزه و با اخلاص بود که نقش مهمی در جذب جوانان و سوق دادن آنها به سوی مبارزه علیه رژیم طاغوت داشت.

 این استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به بخشی از زندگانی شهید دانش، اظهار داشت: شهید دانش آبان ماه سال ۱۳۱۸ در خانواده ای روحانی در دزفول دیده به جهان گشود و اردیبهشت ماه سال ۵۹ به عنوان نماینده مردم شهرهای شوش، اندیمشک و هفت تپه به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

حجت الاسلام قاضی دزفولی، در پایان ضمن گرامیداشت روز قوه قضاییه، برقراری عدالت در جامعه و ایجاد امنیت پایدار را یکی از دغدغه ها و مطالبات جدی مردم از دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: اگرچه دزفول به دلیل حجم گسترده پرونده های وارده، دچار کمبود نیرو بوده و ورود ۲۸ هزار پرونده به دادگستری دزفول در سال گذشته بیانگر این مسأله است، اما تلاش برای برقراری عدالت در جامعه و ایجاد امنیت به عنوان یک مطالبه جدی مردم از دستگاه قضایی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha