دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان این که هر که از دنیا دوری بجوید، به خدا و اهل بیت علیهم السلام نزدیک می شود، گفت: بر اساس روایت معصوم(ع)، تمام خوبی ها را در خانه ای گذاشته اند و کلید آن را در بی رغبتی دنیا قرار داده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد، در بیستمین روز از ماه مبارک رمضان در جمع نمازگزاران مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) گفت: بر اساس این روایت نبوی، اگر عده ای دو، هم جمع شوند و در آن جلسه ذکر خدا نشود و صلوات بر محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله نباشد، آن مجلس موجب حسرت است.

استاد حوزه علمیه قم درباره زندگی دنیوی، دنیا را فریب دهنده معرفی کرد و گفت: دنیا انسان را فریب می دهد و اسیر شدن امور دنیا، موجب خسران می شود و انسان را از قیامت غافل می کند.

وی با اشاره به اهمیت شب های قدر برای جدا شدن انسان از مادیات گفت: شب قدر، شب رها شدن از مادیات و رسیدن به معنویت است؛ شب قدر، شبی است که بر اساس رحمت واسعه الهی در این شب، می تواند از گناهان پاک شده و زندگی جدیدی را شروع کند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان این که هر که از دنیا دوری بجوید، به خدا و اهل بیت علیهم السلام  نزدیک می شود، گفت: بر اساس روایت معصوم، تمام خوبی ها را در خانه ای گذاشته اند و کلید آن را در بی رغبتی دنیا قرار داده اند.

وی ادامه داد: البته ترک دنیا به معنی نداشتن خانه و امکانات زندگی نیست، بلکه انسان در عین داشتن خانه و امکانات زندگی، نباید وابسته به آن شود.

 سخنران مسجد اعظم همه جنگ ها و جنایت های طاغوت را به دلیل وابستگی حاکمان به دنیا دانست و گفت: رسیدن به ثروت و قدرت و دیگر لذایذ دنیوی، موجب بروز خشونت ها و جنایت های گسترده ای شده که  امروز جامعه بشریت را در بر گرفته است.

وی پیروی از امام علی علیه السلام را تنها راه رسیدن به خدا دانست و گفت: امام علی علیه السلام کسی بودند که هیچ دلبستگی ای نسبت به مال و قدرت و امور دنیایی نداشتند و در سخنان و سیره این امام همام، وابستگی به دنیا به شدت مذمت شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد افزود: کسانی که به دنیا وابسته باشند، خدا آنها را دوست نمی دارد؛  چرا که این افراد برای رسیدن به دنیا هر کاری انجام می دهند.

وی خانه بهشت را ویژه کسانی دانست که در زندگی خود اراده فحشا و تکبر نداشته باشند و گفت: بر اساس روایات، کسی که به  دنبال ریاست و مقام باشد، از رحمت خدا دور است؛ اگر انسان چشم به ریاست بدوزد، از مسیر بهشت دور شده است.

کارشناس دینی رسانه ملی افزود: البته گاهی ریاست امری الهی یا وظیفه ای دینی است، در این شرایط انسان ریاست را می پذیرد، آنچه مهم است، انسان نباید برای رسیدن به امور دنیا به دنبال ریاست و مقام باشد زیرا؛ دنیا بسیار خطرناک است و سرگذشت بسیاری از افراد دنیا طلب که به دنبال کسب ریاست، دچار انحراف شدند، عبرتی برای عاقلان باشد.

انتهای پیام// 15/ 313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha