پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
حجت الاسلام یوسفی مقدم

حوزه/ کارشناس قرآن گفت: در شبی که شب تقدیر انسان بوده و دعا در سرنوشت انسان مؤثر است، خداوند برای دعا ارزش بیشتری قائل می‌شود تا انسان‌ها با دعا در این شب سرنوشت خوبی را برای خود رقم بزنند.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه شب قدر از شب‌های مهمی است که خداوند متعال در آیات بسیاری از آن به عنوان لیله‌القدر یاد کرده، گفت: اهمیت شب قدر آن‌قدر بالاست که خداوند سوره‌ای مستقل به نام قدر نازل کرده و از آن به لیله المبارک یعنی شبی که مبارک است، تعبیر می‌کند.

وی افزود: این‌که بیان می‌شود ماه رمضان بهار قرآن است، به این دلیل است که قرآن در شب قدر و در ماه رمضان نازل شده و یکی از دلایل اهمیت لیله‌القدر نیز همین موضوع می‌باشد.

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات با بیان اینکه سرنوشت همه موجودات عالم در شب قدر رقم می‌خورد که یکی از آن‌ها انسان است، افزود: تقدیر روزی و عمر انسان و تقدیر سعادت و شقاوت انسان در شب قدر نوشته می‌شود لذا این شب از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی عنوان کرد: یکی از دلایل اهمیت شب قدر در این است که خداوند هر عملی را که بندگان انجام می‌دهند، هزار برابر ارزش می‌دهد و قرآن خواندن و نماز خواندن هزار برابر شب‌های دیگر ارزش دارد.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم با اشاره به پیوند بین ارزش دعا در شب قدر و تقدیر انسان در این شب، گفت: در شبی که شب تقدیر انسان بوده و دعا در سرنوشت انسان مؤثر است، خداوند برای دعا ارزش بیشتری قائل می‌شود تا انسان‌ها با دعا در این شب سرنوشت خوبی برای خود رقم بزنند.

وی با بیان این‌که بسیار تأکید شده در شب قدر بیدار باشیم، افزود: در روایات داریم که جبرئیل (ع)بر بندگان خدا وارد می‌شود و بر آنها سلام می‌کند و انسان‌ها مخاطب جبرئیل قرار می‌گیرند، پس باید با دعا خواندن و نماز خواندن از فضیلت این شب استفاده کرد.

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات تأکید کرد: تقدیر انسان در دست خود اوست و یکی از عواملی که غیر از همت و کوشش کردن در سرنوشت او تأثیر دارد دعا در شب قدر است.

وی بیان کرد: حضرت زهرا(س) نه تنها خودشان بلکه فرزندانشان در این شب احیا داشتند، برای این‌که از فضیلت این شب استفاده کرده و آن را درک کنند.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha