یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
حجت‌الاسلام گلی

حوزه / معاون تهذیب حوزه علمیه ایلام گفت: وقتی به سیره اهل بیت(ع) نیز نگاه می‌کنیم، می‌بینیم اهمیت ویژه‌ای برای نخوابیدن و عبادت در این شب قائل بوده‌اند.

 حجت الاسلام گلی، در گفت‌وگو با خبرگزاری «حوزه» در  ایلام، با تبیین فضایل شب قدر با اشاره به آیات سوره مبارکه قدر، اظهار کرد: پیامبر(ص) درمورد این شب فرموده‌اند، هر کس از شب قدر محروم شود، از تمام خیر و برکت محروم شده است.

وی با اشاره به اهمیت شب قدر در آیات و روایات، افزود: وقتی این روایات و آیات قرآن را در مورد عظمت لیلة‌القدر در کنار هم قرار می‌دهیم، می‌بینیم به نحوی زمینه برای توبه و استغفار فراهم است که اگر کسی از این فرصت استفاده نکند، ضرر زیادی را متحمل شده است.

حجت‌الاسلام گلی، با بیان این‌که عبادت و شب‌ زنده‌داری یکی از تأکیدات مهم در این شب ارزشمند است، افزود: در بحار‌الانوار آمده، هر کس شب قدر را احیا کند، عذاب یک سال از او برداشته می‌شود. وقتی به سیره اهل بیت(ع) نیز نگاه می‌کنیم، می‌بینیم اهمیت ویژه‌ای برای نخوابیدن و عبادت در این شب قائل بوده‌اند، به عنوان مثال حضرت زهرا(س) وقتی که خواب بر چشمان حسنین(ع) غالب می‌شد، بر صورتشان آب می‌پاشید و تا سحر فرزندانش را بیدار نگه می‌داشت.

وی، با اشاره به این‌که، امام صادق(ع) با وجود این‌که بیمار بودند، به کمک یارانش به مسجد رفته و از این شب استفاده می‌کرد، ادامه داد: شب قدر ما با حضور در مسجد تکمیل می‌شود، لذا دقت داشته باشیم که عبادات خود را در این شب در مساجد به‌جا آوریم.

معاون تهذیب حوزه علمیه ایلام، با تأکید بر این‌که نباید در شب قدر نگاهی کمی به انجام اعمال داشت، بیان کرد: باید اعمال ویژه شب قدر را با نگاهی کیفی انجام داد، انجام اعمال توأم با حضور قلب، تدبر و تفکر در آیات الهی مهم است با چنین رویکردی می‌توانیم لیلة‌القدر خوبی را داشته باشیم و از این فرصت الهی بهره‌مند شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha