سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
واعظ موسوی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: در شب قدر برای نجات و رهایی مظلومان عالم به خصوص در کشورهای یمن ، سوریه ، عراق ، فلسطین و بحرین دست به دعا برداریم و نابودی ظالمان را مسئلت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در شب قدر ، علاوه بر آن که برای حل مشکلات مادی و معنوی مان دست به دعا برمی داریم ، از دعاکردن در حق دیگران نیز نباید غافل شویم.

وی  افزود: امروز مظلومان عالم به خصوص در یمن و عراق و سوریه که با تکفیری ها و آل سعود در جنگ هستند نیاز به دعای خیر ما و نیز حمایت های مادی و معنوی دارند که امیدواریم به حق صاحب این شب عزیز که امام زمان(عج) است شر تکفیری ها و حامیان عربی و غربی و اسراییلی آن ها به خودشان بازگردد.

این استاد حوزه علمیه قم همچنین به بیان برخی از فضیلت های شب قدر پرداخت و گفت:خدای متعال در شب قدر ، قرآن کریم به عنوان دستور زندگی انسان را بر قلب مبارک پیامبر خاتم(ص) نازل فرموده تا انسان های مطیع و فرمانبرداری که فرمایشات نبی او را قبول کرده و به کاملترین دین یعنی دین اسلام گرایش پیدا نموده اند برای تمام لحظات زندگی شان دستور العمل الهی جامع و کاملی داشته باشند.

وی با اشاره به این که عبادت و شب زنده داری در این شب عزیز، بیش از هزار ماه ارزش دارد، افزود: چنین فضیلتی از آن روست که شب قدر شب تقدیر امور همه انسان هاست و به همین خاطر است که خیرات و برکات بی شمار الهی در چنین شبی بر آدمیان نازل می‏ گردد.

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی همچنین با بیان این که فرشتگان و روح در این شب نازل می شوند، ابراز داشت: شب قدر دارای منزلتی است که ما قادر به تصور آن نیستیم و مسلماً در این شب بی همتا می بایست یک انسان مومن نه تنها شب زنده داری کرده و تا سحر بیدار بماند و به عبادت و مناجات با خالق متعال مشغول شود بلکه به واسطه این عبادات و توسل به قرآن و اهل بیت(ع) باید بکوشد که در مسیر عبودیت و بندگی به معنای حقیقی و معنوی کلمه، بیدار گردد و از رذایل و زشتی ها و معاصی دور شده و به سمت فضایل و خوبی ها گرایش پیدا کند.

وی در خاتمه یادآور شد: مومن، فرصت شناس و قدر شناس است و می کوشد که در شب قدر در پرتوی دعا، توبه و استغفار در راستای کسب رضای الهی حرکت کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha