سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
شب قدر

حوزه/ محقق حوزوی گفت: طبق روایات وارده ائمه معصومین(ع) برای شب زنده داری و احیای شب بیست و سوم جدیت بیشتری نشان می‌دادند و احتمال شب قدر بودن این شب بیشتر از شب‌های دیگر است.

حجت الاسلام آزادی خواه در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت ایام شهادت امام علی(ع) و با آرزوی قبولی طاعات و عبادت در ماه رمضان و شب‌های قدر گفت: برای ارتباط بهتر با خداوند و اخذ حاجت و تثبیت بندگی یکی از مناسب‌ها شب‌های قدر است.

وی با اشاره به ویژگی‌های شب‌های قدر بیان کرد: شب‌های قدر در جامعه ما حس بندگی را تقویت می‌کند و فرزندان، کودکان و نوجوانان ما هرساله در شب‌های قدر راز و نیاز می کنند و عبادت و نیایش را عملاً فرا می‌گیرند.

وی با بیان اینکه دعاهای مردم روزه‌دار در لیالی قدر موجب رفع و دفع بلایا می‌شود گفت: در شب‌های قدر آسمانیان به زمین آمده و با اهل زمین ارتباط می‌گیرند و در این شب‌ها مقدرات و سرنوشت انسان‌ها در یک سال آینده رقم می‌خورد.

وی ادامه داد: دین مبین اسلام در این شب‌ها به تلاوت قرآن، قرائت ادعیه وارده، مناجات، راز و نیاز، رفع کینه‌ها و اختلاف‌های خانوادگی و اجتماعی برای اجابت دعا توصیه می‌کند.

وی تصریح کرد: طبق روایات وارده ائمه معصومین(ع) برای شب زنده داری و احیای شب بست و سوم جدیت بیشتری نشان می‌دادند و احتمال شب قدر بودن این شب بیشتر از شب‌های دیگر است.

وی ابراز داشت: حضرت زهرا (س) همه تلاش خود را به کار می‌بستند که فرزندان در شب بیست و سوم بیدار مانده و به دعا و تلاوت قرآن مشغول باشند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha