چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
اقتصاد

یک پژوهشگر و نویسنده حوزوی، گفت: حل مشکلات اقتصادی کشور ایران وابسته به سه نکته بود، که یکی از آنان کم شدن وابستگی اقتصادی به نفت و بها دادن به اقتصاد دانش بنیان است.

حجت الاسلام ابراهیمی نیا، در گفت و گو با خبر نگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، تمام پیشرفت هسته ای را مرهون خدمات شهدای هسته ای ، درایت حکیمانه رهبر انقلاب و استقامت و پایداری مردم شریف ایران و تیم مذاکره کنند عنوان کرد و افزود: استقامت و پایداری در همه عرصه ها باعث پیشرفت جامعه شده است و یک گروه خاص هیچگاه به تنهایی به نتیجه نخواهند رسید.

وی، پایبند نبودن آمریکا به تعهدات  را نگران کننده عنوان کرد و افزود: تجربه های تاریخی نشان داده آمریکا و اسرائیل مورد اعتماد نیستند و به هیچ عهد و پیمانی وفا نکرده اند.

نویسنده کتاب "اسرائیل چگونه باید از بین برود" با اشاره به آیه 120 سوره بقره خاطر نشان کرد: خداوند به صراحت تاکید کرده است که این ها(یهود و قوم بنی اسرائیل) هیچ وقت دست از سر شما بر نمی دارند مگر اینکه شما از آیین آن ها پیروی کنید.

این پژوهشگر حوزه، در مورد مخالفت کنگره آمریکا و اسرائیل با این توافق نامه اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا و افزایش فشار های اسرائیل بر دولت آمریکا، حتی با حق وتویی که رئیس جمهور آمریکا دارد، نمی تواند فشار های وارده از کنگره و اسرائیل را تحمل کند.

حجت الاسلام ابراهیمی، افزود:براساس پیش بینی ها بلافاصله بعد از قرائت بیانیه ،دید گاه ها و تفسیر های متفاوتی از توافق نامه صورت گرفت لذا اوباما و جان کری هر کدام براساس تفسیر های خود ساخته خودشان توافق نامه را تفسیر می کردند که این جای نگرانی دارد.

وی حمایت همه جانبه رهبر معظم انقلاب از مذاکره کنندگان را حکیمانه عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری در کنار این تقدیر، نگرانی خود را از بند بند توافق ابراز داشتند و خواستار دقت بیشتر مسئولین در بیانیه شدند.

این پژوهشگر حوزه، نگرانی رهبر فرزانه انقلاب را بجا و به موقع دانست و تصریح کرد: در برخی از بند ها و مفاد قرارداد صراحت لازم وجود ندارد بر این اساس هنوز جوهر توافق نامه خشک نشده هر کس تفسیری بر مبنای منافع خود انجام می دهد  و مسئولین باید حواسشان جمع بوده و نگرانی رهبری و مردم را برطرف سازند.

مولف کتاب" اسرائیل چگونه باید از بین برود" با بیان اینکه با برداشته شدن تحریم ها مشکلات اقتصادی کشور حل نمی شود گفت:حل مشکلات اقتصادی کشور ایران وابسته به سه نکته است که یکی از آنان کم شدن وابستگی اقتصادی به نفت و بها دادن به اقتصاد دانش بنیان است.

 وی، دومین مورد را استفاده از تولیدات داخلی عنوان کرد و افزود: مردم ما باید نسبت به تولیدات داخلی تعصب داشته باشند، زیرا کشور های پیشرفته تنها به محصولات خودشان متکی بودن و اگر امروز هم مردم ما به طور مثال برای خرید جهیزیه یا لوازم تحریر از محصولات کشور خودمان استفاده کنند زمینه پیشرفت کشور را فراهم خواهند کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی مبارزه با فساد اقتصادی را نیاز روز جامعه دانست و تاکید کرد: امروزه شاهد اختلاس های چند هزار میلیاردی در داخل کشور هستیم  که برای یک اقتصاد پویا و درون زا باید این اختلاس ها ریشه کن شود.

وی در خصوص بر داشته شدن تحریم ها گفت: به نظر می رسد اگر تحریم ها هم برداشته شود ،باز همان تحریم ها را به عنوان تحریم های موشکی یا حقوق بشر بر کشور عزیزمان اعمال خواهند کرد بنابراین ما تنها باید با اتکا به خود زمینه پیشرفت در اقتصاد را فراهم کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha