سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
اوقات فراغت

حوزه/ طرح غنی سازی اوقات فراغت مهدی یاوران خراسان رضوی با عنوان نسل آفتاب ویژه دختران و مادران برگزار می گردد.

حجت الاسلام سیدجعفر موسوی نسب، درگفتگو با خبرنگارخبرگزاری حوزه در مشهد، پیرامون این طرح گفت: این برنامه در قالب کلاس های آموزشی و تفریحی در سه رده سنی کودکان، نوجوانان، جوانان دختر و کلاس هایی برای مادران این گروه‌های سنی برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت آموزش معارف ناب اسلامی به دانش آموزان در این مقطع حساس سنی و تاثیرپذیری بالای آن‌ها از انتقال صحیح معارف، برنامه های اوقات فراغت در ایام تابستان برای دانش آموزان و مادران آن‌ها طرح ریزی شد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی اظهار داشت: از آن‌جا که اثرگذاری بالای انتقال معارف وقتی است که این معارف در خانواده نیز بیان و کاربردی شود، لازم است برنامه ای ویژه مادران همزمان با برگزاری کلاس برای دانش آموزان برگزار گردد.

وی، همچنین درباره  اهداف طرح اوقات فراغت گفت: فعال سازی ذهن مخاطبان در حوزه معارف مهدوی و ارتقاء سطح دانش و بینش کودکان و نوجوانان نسبت به امام زمان علیه السلام و پاسخ به سوالات و شبهاتی که در ذهن این قشر ایجاد شده، تصحیح چهره امام زمان(عج) و جایگاه ایشان در عالم هستی که اغلب به صورت نادرست در ذهن نوجوانان و جوانان نقش بسته، از جمله اهداف این طرح است .

این مقام مسئول، در قسمتی دیگر از این گفتگو به اهمیت برگزاری کلاس های اوقات فراغت ویژه مادران اشاره کرد و افزود: بیان جایگاه زن و مادر در کانون خانواده وهجمه‌های دشمن عیله کانون خانواده و به‌خصوص زن، تبیین نقش زن در شکل گیری جامعه منتظرو  بیان نکات مهم تربیتی و شیوه ارتباط با فرزند در هر مقطع سنی و پاسخ به مشکلات تربیتی مادران و... از جمله دیگر اهداف مهم این طرح آموزشی برای مادران است .

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی افزود: ثبت نام طرح غنی سازی اوقات فراغت از روز گذشته شروع شده و تا  دوم  مردادماه  در محل مهدیه همه روزه صبح و عصر صورت می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha