چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
انجمن یاوران وقف

حوزه/ در جلسه مشترک مسئولان حوزه علمیه و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد مقررشد انجمن یاوران وقف حوزه علمیه یزد راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، امروز جلسه مشترک حوزه علمیه استان یزد و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان یزد برگزار شد.

در این جلسه که با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد و حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیر کل اوقاف، امور خیریه استان یزد، معاونین حوزه علمیه استان و معاونین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد برگزار شد، در این جلسه اعضا نظرات و پیشنهادات خود را راجع به احیای موقوفات بیان کردند.

در این جلسه حجت الاسلام غلامرضاعادل با اشاره به موانع و مشکلات پیش روی ثبت موقوفات اظهار داشت: یکی از اهداف ما در اوقاف شناسایی و احیای موقوفات در سراسر استان است که سال گذشته موفق شدیم حدود 600 وقف نامه را پیدا کنیم که برخی از آن ها قدمت بیش از 40 سال را دارند و برخی از آن ها توسط عده ای متصرف شده بودند و حتی چند دست این موقوفات دست به دست شده بود.

وی با اشاره به اینکه در آمد موقوفات واقعا ناچیز است ادامه داد: طی بررسی هایی که داشته ایم بسیاری از درآمدهای حاصل از موقوفات تاکنون ثابت بوده است و درصددیم با توجه به افزایش تورم میزان درآمدها از موقوفات را افزایش دهیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، در این جلسه خواستار برگزاری جلسات مشترک حداکثر دو ماه یکبار بین حوزه علمیه، اوقاف و معرفی نمایندگانی به منظور پیگیری امور فرهنگی و اجرائیات شد و  گفت: بسیاری از موقوفاتی که مرتبط با حوزه علمیه است اوقاف از آن ها اطلاعی ندارد و حوزه اگر اطلاعات و لیستی از موقوفات را دارد در اختیار اوقاف قرار دهد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام محمود میرجلیلی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: ان شاء الله با همکاری حوزه بتوانیم در راستای ترویج فرهنگ دینی جامعه قدم برداریم و تنها به صحبت اکتفا نکنیم.

وی در ادامه خواستار همکاری بیشتر حوزه علمیه و اقاف در زمینه های برنامه های فرهنگی و تبلیغی و راه اندازی انجمن یاوران وقف حوزه علمیه استان یزد شد و تاکید کرد: کار این انجمن فقط محدود به وقفیات جدید نخواهد بود وحتی مسئولیت پیگیری موقوفات قبلی حوزه و احیای آن ها را برعهده خواهند داشت.

وی گفت: انجمن یاوران وقف حوزه علمیه استان یزد می تواند در زمینه جذب وقفیات جدید نیز اقدام کند که راه اندازی این انجمن نیازمند معرفی چندین رابط بانفوذ و پیگیر از سوی اوقاف و حوزه علمیه استان یزد است.

حجت الاسلام میرجلیلی تاکید کرد: اوقاف به مناسبت های مختلف هم اقدام به برگزاری مسابقات فرهنگی در زمینه قرآن همراه با طرح هایی با برای تربیت حافظان قرآن کریم می کند که انتظار این است طلاب در این زمینه علاوه بر اینکه پیش قدم باشند و حضور فعالی در این طرح ها و مسابقات داشته باشند و هم اجرای این برنامه را در دست بگیرند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد همچنین از حوزه علمیه خواست تا طلابی را معرفی کند تا علاوه بر اینکه در امامزاده ها به صورت دائم و یا پاره وقت اقدام به پاسخ گویی به مسائل شرعی می کنند فعالیت های فرهنگی در امازداه ها را نیز انجام دهند.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس اظهار داشت:  با توجه به اهمیت حوزه های علمیه،  امروز تدابیری باید اندیشیده شود که جلسات قرآن کریم که اوقاف برای عموم مردم در استان یزد برگزار می کند در حوزه های علمیه سراسر استان یزد برگزار شود و در این راستا حوزه سعی می کند فضا و امکانات لازم را برای این امر محیا کند.

مدیر حوزه علمیه استان یزد تصریح کرد: حوزه علمیه این آمادگی را دارد تا ارتباط خود را با اوقاف استان به منظور اجرای برنامه های فرهنگی، دینی و قرآنی بیش از بیش انجام دهد و به منظور این کار حوزه فردی را به عنوان رابط معرفی خواهد کرد.

در پایان این جلسه نیز تفاهم نامه ای بین مرکز مدیریت حوزه علمیه استان یزد و اداره اوقاف استان یزد به امضا رسید که  برگزاری جلسات مشترک به صورت دوماه یکبار، راه اندازی  انجمن یاوران وقف حوزه علمیه استان یزد و همچنین افزایش تعامل در برگزاری برنامه های فرهنگی، قرآنی و تبلیغی  از جمله مصوبات آن بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha