یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
حاجی صادقی

حوزه/ جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران گفت: شهر قم به عنوان مركز جهان تشيع بايد شهرسازي از خود به نمايش گذارد كه نشان دهد مي‌توان در عين الهي بودن شادترين فضاها را براي مردم ايجاد كرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمين عبدالله حاجي صادقي با اشاره به برگزاري جشنواره ملي نمادهاي شهري رضوي توسط سازمان فرهنگي هنري ورزشي اظهار كرد: دين اسلام صرفا براي آباداني آخرت نبوده بلكه آباداني دنيا را نيز مورد توجه قرار داده است.

وي با بيان اينكه كلمه دنيا ۱۱۵ بار در قرآن آمده است گفت: معماري اسلامي فقط داراي جنبه‌هاي دنيايي نيست، بلكه جنبه‌هاي ديني هم دارد و نشان مي‌دهد معماري اسلامي و ايراني داراي اهميت بالايي است.

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد: برگزاري جشنواره ملي نمادهاي شهري رضوي در راستاي ايجاد معماري اسلامي يك نوع خدمت به مردم است و از طرفي خدمت به مردم از برجسته‌ترين عبادت‌هايي است كه انسان را به خداوند نزديك مي‌كند.

وي اسلامي كردن سبك زندگي را از ابعاد دين اسلام دانست و گفت: معماري اسلامي، فضاهاي شهري و نمادها نيز از ابعاد سبك زندگي اسلامي است كه بايد به آن پرداخته شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاجي صادقي تصريح كرد: دو الگو در شهرسازي وجود دارد، الگوي ليبرال دموكراسي يكي از آنهاست كه برخاسته از ارزش‌ها و فرهنگ كشورهاي غربي است و ديگري الگوي معماري و شهرسازي اسلامي است كه با توجه به مسلمان بودن مردم ايران و ارزش‌هاي حاكم بر جامعه بايد معماري اسلامي و ايراني در شهرها مورد استفاده قرار گيرد.

وي با بيان اينكه قم به عنوان شهر طلوع اسلام ناب در عصر حاضر محسوب مي‌شود، گفت: در همين راستا بايد قم شهرسازي از خود به نمايش گذارد كه نشان دهد مي‌توان در عين الهي بودن شادترين فضاها را براي مردم ايجاد كرد.

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: اسلام در بخش نمادسازي و فضاسازي شهري نكات زيادي را بيان كرده است كه بايد در جشنواره ملي نمادهاي شهري رضوي مورد توجه قرار گيرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha