جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024

شهردار قزوین گفت: اصول و معيارهای سكونت و شهرسازی از دیدگاه اسلام، بسيار پيش روتر از نظريات غربی است و بايد با تبيين اين نظريات، راه شهرسازی اسلامی را در جهان اسلام هموار كرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه اعزامی به قزوین، مسعود نصرتی، امروز در نخستين اجلاس جهانی شهر اسلامی، اظهار داشت: بايد از ظرفيت‌ها و الگوهای اسلامی در معماری و شهرسازی اسلامی استفاده کرد.

 وی "شهر"را بزرگ‌‌ترين نماد بشری عنوان کرد وادامه داد: نبايد به شهر به عنوان يك سكونت‌گاه نگاه كرد، بلكه شهر يك آبادی است كه روح تمدن در آن دميده شده است.

نصرتی با بيان اينكه ساختار شهر اسلامی كه روح توحيد در آن دميده شده، در تمام عناصر شهر تجلی و نمود خواهد يافت، تأكيد كرد: هويت ساكنان شهرهای اسلامی، برگرفته از روح توحيد است.

وی، مجمع جهانی شهر اسلامی را فرصت مغتنمی برای پيوند مفاهيم شهرسازی در عصر كنونی با فرهنگ و تمدن اسلامی دانسته و عنوان كرد: شهر قزوين نقش مهمی در تاريخ تمدن اسلامی داشته به طوری که در مقطعی از تاریخ، مركز علوم اسلامی در جهان اسلام محسوب می‌شده است.

شهردار قزوین تصریح کرد: اصول و معيارهای سكونت از دیدگاه اسلام، بسيار پيشرو تر از نظريات غربی است و بايد با تبيين اين نظريات، راه شهرسازی اسلامی را در جهان اسلام هموار كرد.

نصرتی درپایان با بيان اينكه شهر اسلامی برخاسته از فرهنگ و تمدن اسلامی است، گفت: متأسفانه امروز در شهرهای اسلامی، عناصر فرهنگی ـ اسلامی، جای خود را به عناصر فرهنگ غرب داده و اين مسئله يك مشكل بزرگ در جهان اسلام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha