چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
آیت الله عالمی

حوزه/ فکر این که فعالیت های تعاونی از تمدن و فرهنگ غرب به ما رسیده است سخنی کم ارزش است؛ چرا که این نوع از تفکر و فعالیت های جمعی و اجتماعی، اندیشه ای الهی و توحیدی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله عالمی صبح امروز در گردهمایی فرهنگی و آموزشی مدیران عامل اتحادیه های سراسری تعاون روستایی و کشاورزی کشور در قم با محوریت سرمایه گذاری و کارآفرینی در بخش کشاورزی که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار داشت: آنچه درباره فعالیت های تعاون و تشکل ها در ذهن ها جاری است، این است این کارها، برنامه ای مدنی بوده و در حقیقت معلول اندیشه و تفکر بشری و انسانی است.

وی ادامه داد: اما در این رابطه سخنی کم ارزش وجود دارد که می گویند: این فکر و اندیشه از تمدن و فرهنگ غرب به ما رسیده است؛ در حقیقت این نوع از تفکر و فعالیت های جمعی و اجتماعی، اندیشه ای الهی و توحیدی است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان ساخت: آیات فراوانی در قرآن کریم وجود دارد که می توانیم از آن برای تأمین حقوق عامه در خصوص اصناف گوناگون بهره ببریم.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، تصریح کرد: پیشوای ششم شیعیان در این روایت فرموده است: «المُسلِمُ أخُو المُسلِمِ ؛ لا يَظلِمُهُ ؛ ولا يَخذُلُهُ ، ولا يَخونُهُ . ويَحِقُّ عَلَى المُسلِمينَ الاِجتِهادُ فِي التَّواصُلِ ، وَالتَّعاوُنُ عَلَى التَّعاطُفِ ، وَالمُواساةُ لِأهلِ الحاجَةِ ، وتَعاطُفُ بَعضِهِم عَلى بَعضٍ ، حَتّى تَكونوا كَما أمَرَكُمُ اللّه ُ عز و جل رُحَماءَ بَينَكُم مُتَراحِمينَ ، مَغتَمّينَ لِما غابَ عَنكُم مِن أمرِهِم ، عَلى ما مَضى عَلَيهِ مَعشَرُ الأَنصارِ عَلى عَهدِ رَسولِ اللّه ِ صلي الله عليه و آله/ مسلمان ، برادرِ مسلمان است ؛ به او ستم نمى كند ، او را تنها نمى گذارد و به او خيانت نمى ورزد . بر مسلمانان لازم است كه براى پيوند و همكارى در جهت توجّه به يكديگر و همدردى با نيازمندان و سهيم كردن آنان در مال خود و مهربانى برخى نسبت به برخى،كوشش كنند، تا همان گونه باشيد كه خداوند عز و جل به شما فرمان داده است، مهربان و مهرورز ميان خودتان، و اندوهگين از گرفتارى هايشان كه از شما پنهان مانده است ، به گونه اى كه انصار در روزگار پيامبر خدا بودند».

وی تأکید کرد: این سخن امام صادق(ع)، منشور تشکل ها و اتحادیه هاست که باید از آن به خوبی استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بیان داشت: بنابر فرمایشات امام صادق(ع)، توانمندان در عرصه تعاون باید به کم توانان کمک کنند و اگر در این راه برای دستیابی به سود بیشتر آن گروه را رها کنند، اندیشه توحیدی نداشته اند.

آیت الله عالمی در پایان اظهار داشت: بنابر این روایت، تعامل با دیگران در برخوردهای گوناگون، توفیقات بسیاری را برای انسان ها حاصل خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha