شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
امامزاده سید علی(ع)

حوزه/همایش تکریم و بزرگداشت امامزاده سید علی(ع) به مناسبت سالروز گرامیداشت امامزادگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» همایش تکریم و بزرگداشت امامزاده سیدعلی(ع) پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، استاد عابدی رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، حجت الاسلام والمسلمین حسینی مدیرکل اوقاف قم، جمعی از مدیران استانی و اقشار مختلف جامعه در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی؛ حجت الاسلام والمسلمین حسینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم به ایراد سخن پرداخت.

وی با اشاره به برگزاری همایش تکریم و بزرگداشت امامزاده سیدعلی(ع) گفت: این امامزاده والامقام قطعا از فرزندان حضرت علی(ع) می باشد و ایشان از شخصیت های بزرگ مورد توجه در دوره حیات خود بوده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم در پایان با بیان اینکه امروز امامزاده شاه سیدعلی(ع) مورد توجه مردم قم است، ابراز داشت: از مراجع عظام تقلید تا آحاد مردم توجه خاصی به این امامزاده واجب التعظیم داشته و به زیارت و توسل ایشان می آیند.

در ادامه این مراسم استاد محمدعلی مجاهدی دبیر شعر آئینی کشور بر لزوم تداوم فعالیت های سرنوشت ساز فرهنگی تاکید کرد و گفت: ان شالله شاهد شکوفایی هرچه بیشتر ابعاد معنوی و فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

وی همچنین اشعاری را به مناسبت ولادت باسعادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) سرود.

سپس حجت الاسلام والمسلمین عابدی رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در سخنانی با اشاره به جایگاه امامزاده سیدعلی(ع) در بین مراجع تقلید و مردم قم، گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نیز امامزاده سید علی(ع) همواره مورد توجه بزرگان بوده است و  یکی از مهم ترین امامزادگان قم محسوب می شود.

این استاد حوزه همچنین با تقدیر از فعالیت های سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت:  این سازمان خدمات ارزنده ای در احیای امامزادگان داخل و خارج از کشور داشته است. 

خاطرنشان می شود در پایان این مراسم از امام جماعت و خادمان امامزاده سیدعلی(ع) تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha