سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
حجت الاسلام علی محمدی /سازمان اوقاف

حوزه/رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از جمع آوری اطلاعات کلی امامزادگان از سراسر کشور به منظور راه اندازی پورتال بقاع متبرکه و امامزادگان در فضای مجازی خبر داد و اظهار داشت: امسال یکی از برنامه های با اولویت سازمان اوقاف جمع آوری و تکمیل اطلاعات مربوط به بقاع متبرکه و امامزادگان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی پیش از ظهر امروز در حاشیه  برگزاری «همایش تکریم و بزرگداشت امامزاده سید علی(ع) از نوادگان حضرت ابوالفضل العباس(ع)» در گفت وگو با خبرنگاران با تبریک ایام دهه کرامت، اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی و زحمات و مجاهدت های بی نظیر حضرت امام(ره) و خون شهیدان و عنایات مقام معظم رهبری و مراجع تقلید و ارادت و محبت مردم به اهل بیت(ع)، اهتمام و توجه ملت عزیز ایران به امامزادگان در حال افزایش است.

وی تصریح کرد: ایام دهه کرامت موجب توجه و عنایت بیشتر به بقاع متبرکه و امامزادگان و ذریه اهل بیت(ع) می شود. 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه با پیگیری های صورت گرفته 5 ذی القعده به عنوان روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان در تقویم ایران اسلامی ثبت شد، گفت: امروز در بقاع متبرکه مراسم نکوداشت و تجلیل از امامزادگان برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه بیش از 8 هزار بقعه در سراسر کشور وجود دارد، گفت: بقاع متبرکه فقط مزار امامزادگان نیست چرا که بخشی از این بقاع به مزار بزرگان اهل دین و عرفایی که دارای مقام و منزلت معنوی در نزد خداوند متعال می باشند، اختصاص یافته است.

وی افزود: بزرگان بسیاری نظیر علی بن ابراهیم قمی که از بزرگان و فقها و روات حدیث مورد احترام ائمه معصومین(ع) بوده اند، بقعه دارند؛ همچنین مرحوم شیخ صدوق نیز امامزاده نیست اما از علمای بزرگ شیعه می باشد که مورد توجه اهلبیت بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در ادامه از جمع آوری اطلاعات کلی امامزادگان از سراسر کشور به منظور راه اندازی پورتال بقاع متبرکه و امامزادگان در فضای مجازی خبر داد و اظهار داشت: امسال یکی از برنامه های با اولویت سازمان اوقاف جمع آوری و تکمیل اطلاعات مربوط به بقاع متبرکه و امامزادگان است.

وی افزود: امیدواریم بازنگری و اقدامی جدی برای تکمیل اطلاعات صورت گیرد تا مردم شناخت بیشتری نسبت به امامزادگان پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی همچنین در پاسخ به انتقاداتی که نسبت به بی توجهی به مزار مقدس شیخان در قم صورت می گیرد، اظهار داشت: اقداماتی در راستای توجه بیشتر و نظم و سامان این مزار مقدس صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مزار شیخان در قالب طرح توسعه حرم حضرت معصومه(س) قرار می گیرد، گفت: باید تا زمان اجرای طرح توسعه حرم، احترام و منزلت مزار امامزادگان و بزرگان و شهدای شیخان حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در پاسخ به سوالی در خصوص مردمی شدن اداره بقاع متبرکه و امامزادگان، ابراز داشت: اداره کردن مزار امامزادگان به صورت هیئت امنایی و با استفاده از ظرفیت خدام افتخاری است. 

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha