سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
تصاویر/ همایش تکریم و بزرگداشت امامزاده سید علی(ع) از نوادگان حضرت عباس(ع) در قم

حوزه/مدیرکل اوقاف و امورخیریه قم با اشاره به جایگاه امامزادگان و بقاع متبرکه، گفت: اهل بیت(ع) و امامزادگان واجب التعظیم در زمان حیات خود پایگاه معرفت و بیان معارف اسلامی بودند و بعد از شهادت و رحلت نیز، حرم مطهر آنها همواره به عنوان پایگاه نشر معارف اسلامی مورد توجه بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین حسینی صبح امروز در «همایش تکریم و بزرگداشت امامزاده سید علی(ع) از نوادگان حضرت ابوالفضل العباس(ع)» که در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه خداوند عالم انسان را موجودی اجتماعی خلق و در درون وی نعمت احساس را متجلی کرده، اظهار داشت: براین اساس انسان نسبت به سایر موجودات حب و دوستی یا تنفر می ورزد.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) دین اسلام را برای فراگیری در عالم بر اساس احساس درونی انسان تحت عنوان محبت پایه ریزی فرموده، تصریح کرد: تبعیت متاثر از محبت می باشد و پایه و اساس دین داری، عشق و محبت انسان به ساحت مقدس خداوند عالم است. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به اینکه خداوند محور محبت و دوستی را به عنوان یکی از پایه های اساسی مورد توجه قرار داده است، افزود: همه محبت و عشق انسان با ایمان نسبت به پروردگار عالم متجلی خواهد بود. 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: مهم ترین حلقه ایمان به خداوند این است که حب و دوستی و تنفر و دشمنی انسان برای خداوند باشد.

وی با اشاره به آیه «قُلْ لا أَسْئَلُکُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبي» گفت: براساس این آیه مسلمین همواره باید خاندان رسول خدا را مورد تکریم قرار دهند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه قم با اشاره به جایگاه امامزادگان و بقاع متبرکه، اظهار داشت: اهلبیت(ع) و امامزادگان واجب التعظیم در زمان حیات خود پایگاه معرفت و بیان معارف اسلامی بودند و بعد از شهادت و رحلت نیز، حرم مطهر آنها همواره به عنوان پایگاه نشر معارف اسلامی مورد توجه و محور محبت و دوستی ملت ایران بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به بیانات امام راحل(ره) مبنی بر اینکه «مردم ما می خواهند در پناه امامزادگان به آرامش برسند»، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز بر تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تاکید دارند.

وی با اشاره به تلاش های جهادی سازمان اوقاف برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری، گفت: برگزاری روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان از جمله برنامه های پیش بینی شده برای گرامیداشت این روز است.  

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به برگزاری همایش تکریم و بزرگداشت امامزاده سیدعلی(ع)، گفت: شاه سید علی(ع) قطعا از فرزندان حضرت علی(ع) می باشد و ایشان از شخصیت های بزرگ مورد توجه در دوره حیات خود بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در پایان با بیان اینکه امروز امامزاده شاه سیدعلی(ع) مورد توجه مردم قم است، ابراز داشت: از مراجع عظام تقلید تا آحاد مردم توجه خاصی به این امامزاده واجب التعظیم دارند و به زیارت و توسل ایشان می آیند.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha