چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
آیت‌‌الله ممدوحی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری بر لزوم ایجاد جاذبه های مشروع فرهنگی و اجتماعی برای حضور هر چه بیشتر نسل جوان در مساجد تاکید کرد.

آیت الله حسن ممدوحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن گرامیداشت 30 مردادماه به عنوان روز جهانی مساجد اظهار داشت: آنچه ضرورت دارد این که باید در سطح مساجد جاذبه های مشروع و منطقی ایجاد شود و به خصوص امام جماعت به عنوان یک شخصیت روحانی، رسالت مهمی در این باره برعهده دارد.

وی افزود: در درجه بعد، متولیان و هیئت امنای مساجد هستند که با برنامه ریزی درست همچنین بهادادن به نوجوانان و جوانان می توانند آن ها را به سمت مسجد بکشانند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که نسل جدید به شدت تشنه دریافت معارف و آموزه های اصیل و ناب دینی است، خاطرنشان کرد: حضور گسترده جوانان در محافل دینی و مذهبی همچنین مراسم هایی چون دعای عرفه، اعتکاف ، شب های قدر و غیره خود نشان دهنده این حقیقت است.

وی افزود: بی شک اگر زمینه ها و جاذبه های خوبی در مساجد ایجاد شود و مهم تر از آن به فکر و اندیشه و شخصیت نسل جدید در مساجد بهای بیشتری داده شود شاهد حضور گسترده تر جوانان و نوجوانان در مساجد در ماه هایی غیر از محرم و صفر و رمضان خواهیم بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha