جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
آیت الله موسوی خلخالی

حوزه/ استاد دروس خارج حوزه علميه خراسان با تاکید بر این که با تبیین فرهنگ اسلامی و دینی، بسياري از ناهنجاري ها كاهش مي يابد، گفت: طلاب و روحانیون در این عرصه مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، آيت الله سيد محمدمهدي موسوي خلخالي، در مراسم آغاز سال تحصيلي 95-94 حوزه علمیه خراسان، در دانشگاه علوم اسلامي رضوي مشهد، با اشاره به آيه هاي 1 تا 5 سوره بقره، ابراز داشت: قرآن مي فرمايد كه اين كتاب مايه هدايت تقوا پيشگان است و سپس متقين را معرفي مي كند.

وي به اهميت ارتباط با خدا به ويژه با نماز و توجه به اين امر مهم اشاره کرد و افزود: بعد از بيان ويژگي توجه به نماز، درباره انفاق سخن گفته كه در واقع خداوند مي فرمايد كه با نماز ارتباط با حق تعالي ايجاد مي شود و همچنين مي بايست افرادي كه سرمايه اي دارند، براي انفاق و رسيدگي به فقيران جامعه اقدام كنند.

استاد دروس خارج حوزه علميه خراسان با تاکید بر این که با تبیین فرهنگ اسلامی و دینی، بسياري از بدهنجاري ها و ناهنجاري ها كاهش مي يابد، ابراز داشت: طلاب و روحانیون در این عرصه مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند.

‌استاد دروس خارج حوزه علميه خراسان همچنین بر جدیت طلاب در تحصیل علم و فراگیری علوم و معارف اهل بیت(ع) تاکید کرد.

بر پایه این گزارش، حوزه علميه خراسان همزمان با ساير حوزه هاي علميه كشور، از امروز سال تحصیلی خود را با فعاليت 15هزار طلبه استان هاي خراسان آغاز كرد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha