چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
حسینی نژاد مدرسه امیرالمومنین تبریز

مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) تبریز گفت: دوران طلبگی ممکن است با فراز و نشیب هایی همراه باشد، اما طلاب باید با برنامه ریزی، خود را برای فتح قله های علمی و تهذیبی آماده کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد، در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) تبریز، اظهار داشت: توجه و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باید مورد توجه طلاب باشد.

وی، طلبه را سرباز حضرت حجت(ع) خواند و گفت: توفیق سربازی امام زمان(عج) افتخار بسیار بزرگی است و طلاب باید از آن حضرت بخواهند تا توفیق انجام وظیفه و تلاش در راستای اهداف والای ایشان را به آنان عنایت فرماید.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) با اشاره به سختی ها و دشواری های مسیر طلبگی، خاطرنشان کرد: دوران طلبگی ممکن است با فراز و نشیب هایی همراه باشد، اما طلاب باید با برنامه ریزی، خود را برای فتح قله های علمی و تهذیبی آماده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد ، لازمه رسیدن به قله های علمی و تهذیبی را در توجه به چهار اصل دانست و ابراز داشت: "بصیرت" و "ولایت مداری" در کنار "صبر" و "استقامت" در برابر سختی های این را انسان را به قله طلبگی خواهد رساند.

وی با تأکید بر لزوم تهذیب، تحصیل، بصیرت و ولایت مداری، این اصول را اساس یک طلبه امروزی دانست و گفت: بصیرت، ابزار شناخت و قدرت تشخیص سره از ناسره است، بنابراین طلبه باید از عوام گرایی به دور باشد.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) افزود: ولایت مداری باید در طلاب نمود داشته باشد و طلبه خود را در خدمت مکتب اهل بیت(ع) و تحت فرمان ولایت فقیه بداند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha