جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
حجت الاسلام پوراکبر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه بابل گفت: در بابل استادی داریم که در روز فوت فرزند طلبه خود، ساعت ۷ صبح بر سر کلاس حاضر شد و پس از تدریس، به تشییع جنازه پسر خود رفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین پوراکبر، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مدارس علمیه شهرستان بابل که در مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) برگزار شد، اظهار داشت: محور بسیاری از قوت ها و ضعف ها مربوط به خود طلاب است؛ البته مدیر، اساتید و ... در این مباحث سهم دارند؛ اما سهم طلبه را نمی توان با بهترین مدیر و استاد جایگزین کرد.

وی ابراز داشت: در همین فضای طلبگی ما بزرگان زیادی داشتیم که تفاوتی با دیگران نداشته و با تلاش و کوشش به جایگاه بالایی دست پیدا کردند.

مدیر حوزه علمیه شهرستان بابل خاطرنشان ساخت: امروز برنامه ریزی لازم برای طلاب انجام شده و شما عزیزان باید برای دستیابی به موفقیت، به تلاش و کوشش بپردازید.

*انتخاب حوزه علمیه بابل به عنوان بهترین حوزه علمیه کشور

حجت الاسلام والمسلمین پوراکبر با اشاره به نقاط قوت حوزه علمیه بابل، تصریح کرد: مسئول استعدادهای برتر حوزه های علمیه کشور در جلسه مدیران استانی در مشهد مقدس، شهرستان بابل را برترین حوزه علمیه کشور معرفی کرد که جای افتخار دارد.

*استاد بابلی که در روز فوت پسر، تدریس را ترک نکرد

وی ادامه داد: در بابل استادی داریم که در روز فوت فرزند طلبه خود، ساعت 7 صبح بر سر کلاس حاضر شد و پس از تدریس، به تشییع جنازه پسر خود رفت؛ پس طلاب باید قدردان این اساتید بوده و از محضر آنان استفاده ببرید.

*کمبودها و چالش های موجود در حوزه

این استاد حوزه در ادامه به کمبودها و چالش ها اشاره کرد و اظهار داشت: اولین چالش و نیاز ضروری ما، ضعف های اخلاقی است که طلاب عزیز باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه بابل با اشاره به بیانات حضرت آیت الله جوادی آملی، خاطرنشان ساخت: در جلسه ای که با معظم له داشتیم، فرمودند که "علم کم قابل قبول است؛ اما تقوای کم قابل قبول نیست".

وی تصریح کرد: تأمین اساتید عالی رتبه و پاسخگو به نیاز حوزه های علمیه، از جمله مشکلاتی است که امروز با آن مواجه بوده و شما طلاب عزیز باید با تحصیل قوی این مشکل را مرتفع نمایید.

مدیر حوزه علمیه بابل گفت: طلاب باید به نحوی درس بخوانند که بتوانند دروس سال پیشین خود را در سال جدید تدریس نمایند.

*قلم، نیاز امروز روحانیت است

حجت الاسلام والمسلمین پوراکبر بیان داشت: از دیگر چالش های موجود در حوزه، بیگانگی طلاب با تقریر و نوشتن است که طلاب عزیز با پژوهش و نویسندگی می توانند این مشکل را حل نمایند.

وی با بیان این که یکی از راه های سخن با دنیا، قلم است و روحانیت باید در آن ورود کند، ابراز داشت: ابراز داشت: طلاب باید دروس خود را کاربردی کرده و بتوانند از آن در جامعه استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha