پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
حجت الاسلام سید رضی شکوری_ اما جمعه خوی

حوزه/ امام جمعه خوی گفت: دشمنان اهل بیت(علیهم السلام) همواره تلاش دارند عزاداری حماسه عاشورا را به انحراف بکشانند، لذا طلاب و روحانیون باید از آن صیانت کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضی شکوری، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی، با تبیین حماسه عاشورا اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه ماه محرم و حماسه عاشورا لازم است همه مجموعه ها و عناصری که در ارتباط با برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم دهه عاشورا رسالت هایی بر عهده دارند از هم اکنون مقدمات و برنامه ریزی های لازم را فراهم سازند.

وی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون برنامه های متعددی در این زمینه به اجرا درآمده است، اما در عین حال پاره ای از مشکلات وجود داشته که بخشی از آنها ناشی از نقش آفرینی دشمنان اهل بیت(علیهم السلام) است که همواره تلاش دارند عزاداری حماسه عاشورا را به انحراف بکشانند، لذا ضرورت دارد تمامی مجموعه ها و پیروان عصمت و طهارت(ع) توجه داشته باشند رمز موفقیت و فرهنگ سازی در زمینه حماسه عاشورا همکاری و هماهنگی است.

امام جمعه خوی تصریح کرد: مسئولیت های روحانیون و مبلغین دینی، هیئت های عزاداری، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه، هیاًت امنای مساجد، پایگاه های مقاومت، کانون مداحان و نـیروی انتـظـامـی نقش خطیر و اساسی در بیان مفاهیم و بصیرت دهی حماسه عاشورا به جامعه اسلامی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین شکوری تصریح کرد: باید تمامی برنامه ها متناسب با فلسفه و اهداف قیام عاشورا صورت بگیرد و در راستای اشاعه پیام اصلی این قیام بزرگ حرکت کنیم.

وی افزود: حفظ اسلام از توطئه دشمنان، عملی ساختن دو وظیفه عمومی امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با حکومت استبدادی بنی امیه و یزید، اصلاح نمودن امور امت پیامبر(ص)، احیای سیره رسول خدا و امیرمؤمنان(ع)، پاسخ مثبت به دعوت کوفیان و اتمام حجت بر آنان،  افشا کردن ماهیت واقعی امویان و در نهایت احیا کردن سنت ها و از بین بردن بدعت ها از جمله اهداف اساسی حماسه عاشورا بود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha