دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
جشنواره شعر اشراق

حوزه/ رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از رقابت فارسی زبانان حوزوی دنیا در کنگره شعر اشراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» محمد حسنی پیش از ظهر امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی نماینده حضرت آیت الله سیستانی به موضوع کنگره شعر اشراق پرداخت و گفت: این کنگره با حضور حوزویان شاعر فارسی زبان سراسر جهان برگزار خواهد شد.

وی ابراز داشت: برگزاری کنگره شعری ویژه طلاب و حوزویان از دهه 60 آغاز شد؛ به همین دلیل حرکت ریشه‌داری در حوزه فرهنگی به شمار می‌آید و امروز میراث این کنگره به دفتر تبلیغات اسلامی رسیده است.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: در این کنگره تمام فارسی‌زبانان حوزوی در سراسر دنیا، اعم از شیعه و سنی، می‌توانند آثار خود را در سه بخش شعر کلاسیک، شعر آزاد و شعر کودک و نوجوان به دبیرخانه این جشنواره ارسال نمایند.

حسنی افزود: موضوع اشعار، آزاد لحاظ شده؛ اما آثاری که با در نظر گرفتن موضوعاتی که دغدغه جهان اسلام است، مانند تشیع انگلیسی تسنن آمریکایی، تکفیری‌ها و ...، از حمایت ویژه برخوردار خواهند شد.

وی ابراز داشت: این مرکز دارای انجمنی با نام انجمن شعر طلاب نیز می باشد.

همچنین در این دیدار حجت الاسلام سید عبدالله حسینی دبیر سومین کنگره شعر حوزه (اشراق) به ایراد سخن پرداخت و گفت: کنگره شعر اشراق سومین دوره خود را در آبان ماه سال جاری برگزار خواهد کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha