پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
فرجی حوزه کاشان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کاشان با اشاره به ضرورت بصیرت افزایی جامعه، گفت: کسانی در دام شیطان نمی افتند که بصیر و شاکر باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی در جمع معاونین و کارکنان حوزه علمیه کاشان، به بصیرت افزایی انسان اشاره کرد و گفت: یکی از نکاتی که در قرآن به آن اهمیت فراوان داده شده، بحث بصیرت و آگاهی است. قرآن اشاره دارد که ما زمینه هایی برای بصیرت فراهم کرده ایم که خود انسان ها آن را بدست بیاورند.

مدیر حوزه علمیه کاشان در مورد نعمت هایی که در اختیار انسان ها قرار دارد، افزود: اگر کسی نتواند بصیرت را در نعمت ها پیدا کند، به نفس خویش ظلم کرده است.

وی به وسوسه های شیطان در انسان اشاره کرد و ابراز داشت: شیطان در نفس انسان ها نفوذ کرده و به شیطنت می پردازد وبه  همین دلیل است که ابلیس با شیطنت های فراوانش لقب شیطان گرفت .

حجت الاسلام والمسلمین فرجی با تاکید بر ضرورت رعایت تقوای الهی، تصریح کرد: کسانی در دام شیطان نمی افتند که بصیر و شاکر باشند.

 وی در ادامه با اشاره به جایگاه علم آموزی در اسلام، افزود: هدف از خلقت آفرینش و بعثت رسولان این بود که برای تربیت انسان ها بیایند و همه نعمت ها نیز به همین خاطر در خدمت انسان قرار گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha