پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
آیت الله وافی

حوزه/ نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری گفت: نعمت ولایت از بزرگترین نعمت های خداوند است و برای اینکه شکر این نعمت بزرگ را به جا آوریم باید خود را در مسیر فرمایشات مقام معظم رهبری قرار دهیم

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله ابوالقاسم وافی صبح امروز در مجمع بسیج استان یزد که در فرهنگسرای غدیر یزد با حضور مسئولین ارشد استان و اقشار مختلف بسیج برگزار شد با اشاره به آیه 105 سوره مائده اظهار داشت: خداوند در این آیه می فرمایند".  «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا عَلَيْكُمْ أَنْفُسَكُمْ ....» يعنى؛ اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! مراقب خود باشيد!"

نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری، در توضیح اهمیت این آیه گفت: این آیه تا آنجا اهمیت دارد که علامه سید محمدحسین طباطبایی صاحب تفسیر المیزان زمانیکه به این آیه می رسد 50 صفحه از تفسیر المیزان را به این موضع اختصاص می دهد.

وی گفت: در دقایق آخر عمر علامه سید محمدحسین طباطبایی یکی از شاگردانشان از ایشان می خواهند تا توصیه اخلاقی را برایشان بگوید و ایشان در جواب چندین مرتبه می گویند«المراقبه، المراقبه ...»یعنی اینکه مومن هیچ گاه نباید خود را رها کند.

وی خطاب به دانشگاهیان و روحانیون بسیحی حاضر در جلسه خاطرنشان کرد: هیچ گاه خود را رها نکنید و در مسیر زندگی همیشه روحیات، اخلاق، صفات و منش خود را زیر ذره بین قرار دهید.

آیت الله وافی، در توضیح اهمیت ادامه نیّت خیر گفت: همانگونه که در صحیفه سجادیه آمده است امام سجاد(ع) می فرمایند: «اللّهُمّ وَ ثَبّتْ فِي طَاعَتِكَ نِيّتِي، وَ أَحْكِمْ فِي عِبَادَتِكَ بَصِيرَتِي، وَ وَفّقْنِي مِنَ الْأَعْمَالِ لِمَا تَغْسِلُ بِهِ دَنَسَ الْخَطَايَا عَنّي، وَ تَوَفّنِي عَلَى مِلّتِكَ وَ مِلّةِ نَبِيّكَ مُحَمّدٍ عَلَيْهِ السّلَامُ إِذَا تَوَفّيْتَنِي. یعنی خدايا و نيتم را در طاعت خود ثابت ساز، و بصيرتم را در عبادتت قوى گردان، و مرا به اعمالى موفق دار كه به وسيله آن چرك گناهان را از من بشوئى، و هنگام وفات مرا به ملت خود و ملت پيغمبرت محمد (عليه‏ السلام) بميران.»

وی افزود: آنچه بارارزش و مشکل است ادامه نیّت خیر افراد در طول زندگی است، زیرا بسیاری از افراد بصیرت دارند و نیّتشان خیر است اما به دلیل اینکه بصیرت آن ها ریشه دار نیست در بین  راه می لنگند و منحرف می شوند.

وی در ادامه به اهمیت نعمت ولایت اشاره و تصریح کرد: نعمت ولایت از بزرگترین نعمت های خداوند است و برای اینکه شکر این نعمت بزرگ را به جا آوریم باید خود را در مسیر فرمایشات مقام معظم رهبری قرار دهیم زیرا فرمایشات ایشان همیشه راهگشاست و در برخی از موارد این سخنان برای خواص نیز راه هایی را باز می کند.

نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان در ادامه گفت: از نعمت های دیگری که باید قدردان آن باشیم بسیج است، که با خون هایی در زمان جنگ دادند، ثمراتش را اکنون در کشور می بینیم.

آیت الله وافی در پایان ضمن تسلیت و تبریک شهادت سردار همدانی به دست داعش و دست نشانده های رژیم صهیونیستی، آمریکا و آل سعود اذعان داشت: بنده شخصاً به سردار همدانی غبطه می خورم، چون ایشان با تأسف می گفتند که عمر ما تمام شد و به خیل شهادت نائل نشدیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha