چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
حجت الاسلام کاملی فر/مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا، گفت: در تفاهم نامه همکاری بسیج با شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی، مقرر شد تا هر ماه یک جلسه و نشست سیاسی - فرهنگی با طلاب و روحانیون برگزار شود و در آن مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ایران و جهان مورد بحث، بررسی و تحلیل قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام کاملی فر، ظهر امروز در دومین همایش مشترک مدیران و مسئولان بسیج مدارس علمیه شمال غرب کشور، با تسلیت فاجعه منا، گفت: استان آذربایجان شرقی، خصوصا تبریز، معروف به شهر اولین ها بوده و کانون پرورش علمای طراز اول شیعه است.

وی، افزود: علمای بزرگی همچون آیت الله سید علی قاضی، آیت الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی، علامه امینی، علامه طباطبایی، علامه جعفری و شهدای محراب پرورش یافته حوزه علمیه تبریز هستند که در تاریخ تشیع می درخشند.

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا، افزود: تبریز در طول تاریخ همواره سنگری در مقابل هجوم دشمنان و بیگانگان بوده و در زمان قاجار در مقابل عثمانی ها و روس ها ایستادگی کرد و در جریان نهضت مشروطیت نقش بی بدیلی داشت.

وی، افزود: یکی از افتخارات آذربایجان، قیام 29 بهمن تبریز در سال 1356 بود که نشانگر وجود خود باوری مردم آذربایجان است که نقطه شروع مبارزه با رژیم طاغوت و سقوط نظام 2500 ساله شاهنشاهی بود.

حجت الاسلام کاملی فر، افزود: نقش مردم آذربایجان در دوران سرنوشت ساز انقلاب اسلامی و شعار ها و حوادث تاثیرگذاری که به رهبری روحانیت اتفاق افتاد و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرد، بی بدیل بود.

وی، خاطرنشان کرد: مردم آذربایجان در دوران دفاع مقدس بیش از 10هزار شهید تقدیم انقلاب کرده و تا آخر جنگ تحمیلی به دفاع جانانه از اسلام و انقلاب پرداخت.

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا، یادآور شد: صحنه دیگر که عرصه تجلی اراده مقدس مردم آذربایجان را به نمایش گذاشت و موجب پایداری و ماندگاری توام با عزت و عظمت انقلاب اسلامی ایران شد، حماسه 8 دی تبریز بود که یک روز قبل از راهپیمایی مردم ایران صورت گرفت و همچون گذشته مقدمه ای بر خروش ملت در حمایت از ولایت شد.

وی، افزود: مقام معظم رهبری در خصوص آذربایجان می فرمایند: یک خصوصیتی در مردم عزیز آذربایجان به شکل بارزی وجود دارد و آن این است که مبارزات و حرکت غیرتمندانه مردم آذربایجان در دوره های مختلف و در قضیه مشروطیه همواره با دین و ایمان بوده است.

حجت الاسلام کاملی فر، افزود: این حرکت مردم  هوشیار تبریز یعنی زنده نگه داشتن نام و یاد 29 بهمن، حقا و انصافا حرکتی آگاهانه و ناشی از بیداری است. مقام معظم رهبری، وفاداری، پیشرو بودن، در خط مقدم بودن، تعیین کننده بودن، موجب بیداری ملت ایران بودن را از جمله خصوصیت های مردم آذربایجان و تبریز عنوان کرده اند.

وی با اشاره به همکاری های بسیج و حوزه علمیه آذربایجان شرقی، گفت: ما در ارتباط با شورای عالی هماهنگی بسیج طلاب در استان آذربایجان شرقی، جلسات و هماهنگی های خوبی داشته ایم و تا کنون پنج جلسه در خصوص بسیج و روحانیت برگزار شده و همکاری های خوبی در حال انجام است.

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا، افزود: در آخرین جلسه شورای حوزه با بسیج مصوب شد تا کمیته ای تشکیل شود تا نقاط ضعف و قوت بسیج مدارس علمیه را شناسایی کرده و در صدد رفع آن ها باشد.

وی، افزود: همچنین مقرر شد تا هر ماه یک جلسه و نشست سیاسی و فرهنگی با طلاب و روحانیون برگزار شود تا مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ایران و جهان مورد بحث، بررسی و تحلیل قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha