دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
حجت‌الاسلام سعید روحانی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری  مساجد  قم

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم از عضویت ۳۹ هزار نفر در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم خبرداد.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، حجت الاسلام  سعید روحانی شب گذشته در مراسم اختتامیه آسمانی ها (طرح اوقات و فراغت دبیر خانه کانون فرهنگی و هنری استان قم، که در سالن اجتماعات شهر داری قم برگزار  شد، به ارائه گزارشی از فعالیت این کانون پرداخت و گفت: نقش محوری مساجد برای احیاء فرهنگ و ترویج آموزه های دین بر کسی پوشیده نیست و نمی توان از کنار آن به سادگی گذشت.

مسئول  های  کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: تعداد کانونهای مساجد قم در تابستان امسال 337 مورد بوده و این در حالی است که بیش از 500 کانون فرهنگی در قم وجود دارد و این امر می طلبد تا همه کانون ها حضور جدی تری  در طرح های تابستانه داشته باشند.

 وی با انتقاد از وضع موجود و حضور کم رنگ بعضی از کانون ها اظهار داشت: لازم است توجه بیشتری از سوی مسئولین کانونها برای تقویت بیشتر روحیه ایمان و خود باوری و مباحث ارزشی شود.

 حجت الاسلام روحانی ادامه داد: در حال حاضر 39 هزار نفر در این کانون ها حضور دارند، و در حوزه فرهنگ 290 برنامه در موضوع ایثار و شهادت، 209 کانون در موضوع نماز و 49 هسته در بحث پژوهش و 147 گروه اتاق فکر در سطح مساجد اجرا شده است.

رئیس کانون مساجد استان قم با بیان اینکه در این کانونها 165 حلقه معرفت و 512 کلاس قرآنی تشکیل شده، افزود: در این کانون ها تفاهم نامه های مانند پیشرو، پویا و فعال در تابستان امسال تشکیل شده و هر کدام به ترتیب جزء کانون های حرفه ای، خوب و ضعیف می باشند.

  وی با بیان اینکه 19 درصد کانونها در قم روستایی،81 دردرصد شهری است، ابراز داشت: انتظار ما از کانونها خیلی زیاد است و می خواهیم همه کانونها از حد فعال ترقی کرده و به پویایی برسند.

حجت الاسلام روحانی افزود: کانون ها لازم است تشکیل اتاق فکر را جدی بگیرند، ولی بعضی آمارها در این رابطه نگران کننده است و می طلبد تا توجه بیشتری به این امر شود.

 انتهاپیام:40/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha