یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
بانوان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) جويبار، تهذیب و تزکیه نفس را مقدم بر تعلیم دانست و تصریح کرد: حضور بر سفره علمی و معنوی حوزه های علمیه و خدمت به سربازان امام زمان(عج) توفیق الهی است و باید شکرگزار آن بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ساری، خانم میرزایی در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا (س) جويبار، طلاب را سربازان امام عصر(عج) خواند و گفت: بیان داشت: حضور بر سفره علمی و معنوی حوزه های علمیه و خدمت به سربازان امام زمان(عج) توفیق الهی است.

وي با اشاره به اهمیت کسب علم و دانش و جایگاه اهل علم در جامعه، افزود: علم جایگاه ویژه ای در تمامی ادیان به ویژه دین مبین اسلام دارد و قرآن کریم کسب علم و دانش را مایه سعادت بشر در دنیا و آخرت دانست، بنابراین طلاب باید اهتمام ویژه ای به علم آموزی داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا ( س) جويبار، تهذیب و تزکیه نفس را مقدم بر تعلیم دانست و تصریح کرد: طلاب در مسیر علم آموزی باید تزکیه را مقدم بدانند، چرا که با تهذیب می توان برای دیگران هم موثر بود.

میرزایی " اخلاص در عمل و حضور قلب در نماز " را مهمترین عامل نورانیت دل و برکت کسب علم دانست و افزود:  نماز تمام رذایل اخلاقی را از بین می برد. انسان با نماز می تواند قلبی داشته باشد که حرم الله باشد و کسی جز خدا در آن جای نگیرد، در کنار آن اگر اخلاص در عمل که به معنای تسلیم در برابر امر خداست، وجود داشته باشد، می توان به  نورانیت دل و برکت کسب علم دست پیدا کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha