پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024
امام حسین (ع)

حوزه/ امروز نفوذ مکتب اسلام و مکتب آزادی خواه امام حسین(ع) در جهان طرفداران زیادی دارد و همین عامل موجب واهمه استکبار از گسترش اسلام ناب و فرهنگ حسینی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام سید سجاد موسوی، ظهر  امروز در همایش طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر شهرستان الشتر با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اصحابش گفت: اگر مکتب امام حسین(ع) و قیام عاشورا نبود امروز از اسلام چیزی باقی نمانده بود.

وی با بیان اینکه امروز فرهنگ ناب حسینی(ع) در چشم استکبار جهانی همانند خاری فرو رفته است افزود:امروز نفوذ مکتب اسلام و مکتب آزادی خواه امام حسین(ع) در جهان طرفداران زیادی دارد و همین عامل موجب واهمه استکبار از گسترش اسلام ناب و فرهنگ حسینی است.

این فعال فرهنگی، با بیان اینکه مهمترین هدف قیام ابا عبدالله الحسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده است تصریح کرد:امروز مبلغان ،طلاب و نخبگان دانشگاهی شیعی باید در گسترش و احیای دوباره این فریضه در جامعه به فرهنگ سازی بپردازند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه اگر طلاب و مبلغان بتوانند امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه ترویج دهند از وقوع بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی جلوگیری کرده اند خاطر نشان کرد:احیای این فریضه نیازمند مشارکت همگانی مستمر و پیوسته است.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی تمام تلاش خود را برای سست کردن باورهای اعتقادی،فرهنگی و سیاسی را در جامعه بکار گرفته است بیان داشت:تنها عاملی که می تواند استکبار را در عملی کردن نقشه های به هدف برساند نفوذ در حوزه اعتقاد،فرهنگ و سیاست افراد جامعه است.

امام جمعه الشتر با بیان اینکه استکبار جهانی برای دستیابی به اهداف جنگ نرم خود ابتدا نمادها را وارد و سپس باورها و عقاید را تخریب می نماید اظهار داشت:در این رابطه نیاز است با القا بصیرت به نوجوانان و جوانان و ارتقا باورهای اعتقادی در بین این اقشار آنها را در برابر نفوذ فرهنگی استکبار واکسینه کنیم.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه امروز رسانه های غربی از جمله ماهواره ها با پخش نمایش هایی مغایر با فرهنگ دینی و اسلامی ایرانی ما سعی دارند بنیان و کیان خانواده های اسلامی را سست نمایند افزود :خانواده ها نیز در این زمینه باید هوشیاری لازم را در خنثی نمودن نقشه های دشمن بکار گیرند و در ارائه الگوی مناسب به فرزندان خود موفق عمل نمایند.

در پایان این همایش از فعالان امر به معروف و ناهیان از منکر این شهرستان تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha