پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024
کد خبر: 243168
۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۴

عضو خبرگان رهبری افرادی را که به اصول اعتقادی اسلام پایبند نبوده و در راستای رسانه‌های غربی گام بر می‌دارند و حدود الهی را نادیده می‌گیرند را خائن به مکتب حسینی دانست.

به گزارش سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، آیت‌الله سید احمد خاتمی امروز در گردهمایی مبلغان استان تهران ضمن تأکید بر اهمیت رسالت عالم و مبلغ دینی تصریح نمود: عالم دینی باید ضمن شناسایی حد و مرز، و خطوط قرمز به روشنگری و پاسداری از مبانی اسلام بپردازد.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: با توجه به این که مخاطبان اصلی عزاداری، جوانان مؤمن و محب اهل‌بیت(ع) هستند، روحانیت باید دفاع از مبانی دینی و مبارزه با اعتقادات انحرافی، از جمله خرافه پراکنی و خواب‌محوری و احیای ارزش‌‌های اصیل مکتب امام حسین(ع) را خط مشی تبلیغی خود قرار دهد.

وی ادامه داد: کسی که به اصول اعتقادی اسلام پایبند نیست و در جهت رضایت رسانه‌های غربی گام برمی‌دارد، حدود الهی و شرع مقدس را  نادیده می‌گیرد و آنچه که دشمن مطرح می‌کند را اشاعه می‌‌دهد، این شخص  نسبت به دین اسلام و مکتب امام حسین(ع) خائن است.

آیت‌الله خاتمی افزود: شناخت حوزه اعتقادی دین، معرفی اهل‌بیت‌(ع) و پرداختن به کرامات و ارزش‌های اخلاقی آنها، مقابله با سکولاریسم و معرفی ولایت فقیه به عنوان خط مقدم مبارزه جبهه حق علیه باطل، از مسائلی است که مبلغان باید به آن اهتمام داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فرارسیدن ماه محرم از سنت هم اندیشی خطبا و وعاظ، مداحان و گردهم‌‌آیی رؤسای هیئات مذهبی تجلیل کرده و افزود: این هم‌اندیشی‌ها برکات فراوانی در عرصه ارتقای هر چه بیشتر مجالس حسینی خواهد داشت.

وی با تأکید بر ضرروت و اقامه عزای سالار شهیدان گفت: محرم فرصتی مغتنم در مسیر تحکیم مبانی اعتقادی، ارزشی و اخلاقی می‌باشد که مبلغان می‌توانند از این فرصت در راستای احیای ارزش‌ها و مبانی دینی که ادامه دهنده قیام مکتب حسینی است، استفاده کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha