سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
آیت الله علما - کرمانشاه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کرمانشاه گفت : امروز باید به جای دخالت در امور دیگران و ایراد گرفتن از آنها، همواره کم و کاستی های خود را بسنجیم و خداوند را حاضر و ناظر بدانیم

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، آیت الله علما، امروز در جمع طلاب مدرسه آیت الله العظمی بروجردی (ره) کرمانشاه، اظهار داشت : خداوند متعال جهان هستی را بر اساس خیر و نیکی خلق نموده است و خلقت عالم با بسم الله الرحمن الرحیم شروع و با رحمانیت و رحیمیت همراه  بوده است.

وی افزود : با توجه به اینکه خداوند خیر و سعادت  بشریت را می خواهد، لذا نباید انسان با رفتار و کردار نادرست مسیر و سرنوشت خود را تغییر دهد، بلکه باید بر اساس چار چوب مشخص شده و در لوای دستورات خداوند متعال حرکت نماید .

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه کجی و کاستی از طرف بشریت است، تصریح کرد: باید همیشه برای نفس خود واعظی داشته باشیم تا مارا موعظه کند و نسبت به اعمال و رفتار روزانه بازخواست نماید و تا زمانی که این امر میسر نشود، دچار خطا می شویم و به تکامل و ترقی دست نخواهیم یافت .

وی خاطرنشان کرد: نباید از محاسبه اعمال خود غافل شویم، چرا که این مهم از اصول اصلی و کلیدی مسیر بندگی است .

آیت الله علما بیان داشت : نکته اساسی در اخلاق و تعالی و سیر و سلوک این است که در حالت موعظه را در خود حفظ کنیم و لجام نفس را رها نساخته و مروری بر حقیقت باطن خود و اعمال داشته باشیم.

امام جمعه کرمانشاه گفت : امروز باید به جای دخالت در امور دیگران و ایراد گرفتن از آنها، کم و کاستی های خود را بسنجیم و همیشه خداوند را حاضر و ناظر دانسته و ترس و خوف از پروردگار عالمیان را فراموش نکنیم .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha