چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
اربعین حسینی

حوزه/ مدیر مرکز پژوهش های مسجد مقدس جمکران از برگزاری سمینار علمی «نظام اربعین در حرکت به سوی جامعه آرمانی» با حضور علما و اندیشمندان برجسته حوزه و دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» مجید مطهری نژاد با اعلام این خبر گفت: سلسله نشست‌های تخصصی «نظام اربعین در حرکت به سوی جامعه آرمانی» یکی از مهمترین برنامه‌های محتوایی در مرکز پژوهش های مسجد مقدس جمکران است.

وی افزود: در این زمینه تا کنون چندین نشست با حضور اندیشمندان برجسته حوزه و دانشگاه برگزار شده و با توجه به اینکه در فضای محرم قرار داشته و به سمت اربعین حرکت می کنیم، در نشست پیش رو، فضایی چند بُعدی در این زمینه تعریف و این مبحث از چند لایه مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیر مرکز پژوهش های مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: در این نشست با توجه به جایگاه عظیمی که نظام اربعین داشته و فضای آیه گونه ای که توسط این جریان بزرگ ایجاد شده است، در جهت تبیین بیشتر آن اقدام و در این رابطه از حضور علماء برجسته حوزه علمیه استفاده و از تصویری که این بزرگان ارائه می دهند بهره مند می‌شویم.

مطهری نژاد بیان کرد: در این نشست با توجه به حرکت رو به جلوی راهپیمایی اربعین، نقاط قوت و ضعف آن را بررسی کرده تا بدانیم چه وظایفی بر عهده ماست.

وی ادامه داد: بازشناسی سناریوهای نظام اربعین در مقابل فتنه‌های دشمنان از دیگر اهداف برگزاری این نشست می باشد.

مدیر مرکز پژوهش های مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: در نشست «نظام اربعین در حرکت به سوی جامعه آرمانی» اندیشمندان حاضر می توانند با نگاه سناریوپردازانه وضعیت های گوناگونی را که می تواند در مسیر نظام اربعین از نظر فرهنگی و اجتماعی شکل بگیرد، احصاء کنند.

مطهری نژاد با اشاره به اینکه این سمینار علمی در روز چهارشنبه سیزدهم آبان‌ماه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد، بیان کرد: افتتاحیه این سمینار با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران و اختتامیه آن نیز با سخنرانی آیت الله جواد فاضل لنکرانی برگزار خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: حجج الاسلام والمسلمین سبحانی، بابایی، اصفهانیان و رهدار در نوبت صبح این سمینار حضور داشته و در نوبت بعد از ظهر آن نیز نیز با ارائه نظرات و دیدگاه ها از سوی دکتر همایون، دکتر عباسی و حجت الاسلام والمسلمین الویری انجام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha