چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
حجت الاسلام راشد یزدی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی، گفت: امروز نیازمند طلاب توانمند و باسواد در سطح جهانی هستیم که این امر تنها با تحصیل جدی طلاب محقق می گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی، در جلسه درس اخلاق طلاب مدرسه امیرالمومنین(ع) شهرستان آران و بیدگل با بیان این مطلب که اسلام دین کتابت و قلم است، گفت: اسلام دینی است که پیامش برای جهانیان  بوده و اولین دستوراتی که از جانب پروردگار عالم به پیامبر خاتم(ص) داده شد، توجه به فراگیری علم و همچنین بنا گذاشتن مکتب ایشان بر اساس علم و عقل می باشد.

وی با بیان اینکه ائمه معصومین به مقوله علم و تبعیت آن با کتابت بسیار تاکید می کردند، در مورد ترویج علم و فراگیری آن افزود: به منظور توسعه و ترویج علم و دانش، بودجه ای  در صدر اسلام برای این امر اختصاص داده شده بود و امروز هم مراجع بر این امر بسیار تاکیددارند

این استاد حوزه، بر عالم به زمانه بودن طلاب اشاره کرد و گفت:طلاب باید به علم اهتمام داشته و از فرصت انقلاب برای تحصیل استفاده کنند.

 وی با بیان این مطلب که کلیه مبانی دین اسلام از توحید گرفته تا مسایل تربیتی و اخلاقی بر شناخت علمی استوار است، بیان داشت:امروز نیازمند طلاب توانمند و باسواد در سطح جهانی هستیم که این امر با تحصیل جدی طلاب محقق می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha