پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024
عباس دانشی مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان قم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین دانشی گفت: بیست و سومین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از امروز آغاز شده و نهادهای مختلف کشور برنامه های ویژه ای برای این هفته پیش بینی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین دانشی عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: سفر دکتر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای استفاده از نقطه نظرات مراجع عظام و اساتید حوزه صورت گرفت که در این سفر با 5 نفر از مراجع عظام تقلید دیدار داشت.

وی افزود: این دیدارها در فضایی بسیار صمیمانه برگزار شد که در تمام آن دیدارها، مراجع عظام تقلید از عملکرد وزارت و اقدامات وزیر تقدیر و تشکر داشتند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قم اظهار داشت: در کنار نقد منصفانه دولت و اقدامات دولتی، باید انعکاس اخبار و مزیت ها و نقاط مثبت دولت و نهادهای دولتی نیز لحاظ شود.

وی خاطرنشان ساخت: وزیر فرهنگ و ارشاد با بازدید از تالار مرکز شهر، دستوراتی برای انجام مراحل پایانی این مجتمع بزرگ فرهنگی صادر کرد که انتظار می رود تا پایان سال جاری و در دهه فجر تالار مرکزی به بهره برداری برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: بازگرداندن کاربری فرهنگی و هنری مجتمع فرهنگی شهید آوینی از دیگر دستاوردهای سفر وزیر فرهنگ به قم بود که مقرر شد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال آینده به ساختمان قبلی خود واقع در خیابان ساحلی برگشته و این مجموعه به بخش های فرهنگی و هنری اختصاص پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی تصریح کرد: بیست و سومین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از امروز آغاز و نهادهای مختلف کشور برنامه های ویژه ای برای این هفته پیش بینی کرده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: در این هفته، 100 دستگاه اتوبوس و 100 دستگاه تاکسی به کتابخانه کوچک و مختصری که قابل استفاده مردم و مسافران باشد تجهیز خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی یادآور شد: اهدای کتاب به مدارس، خانه سالمندان، بهزیستی، مراکز فرهنگی، زندان ها و برخی از بیمارستان ها از دیگر برنامه های این اداره کل می باشد.

وی بیان داشت: برگزاری نمایشگاه کتاب در بخش های مختلف استان از دیگر برنامه های این هفته است؛ اهدای کتاب به کلانتری ها و نانوایی های شهر قم، برگزاری نشست استاندار و مدیران فرهنگی با اهالی قلم استان و تجلیل از برترین نویسندگان استان، شب شعر عاشورایی با عنوان ردیف آب، نشست های تخصصی کتاب کودک و نوجوان توسط کانون پرورش فکری، رونمایی از آثار پویانمایی برتر و نمایش های کودک و نوجوان ، همچنین اجرای برنامه های فرهنگی توسط سازمان زندان های استان از دیگر برنامه های این هفته می باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ابراز داشت: برگزاری مسابقه کتابخوانی من و کتاب و اهدای کتاب در کتابخانه ها، تجهیز نمازخانه کتاب استان، تجهیز کتابخانه های عمومی استان به بخش کودک، نواختن زنگ مطالعه در مدارس و ... از دیگر برنامه های این هفته می باشد.

وی با بیان اینکه استان قم در زمینه بهره برداری از کتابخانه ها وضعیت مطلوبی ندارد افزود: نهاد کتابخانه های عمومی، انجمنی به نام خیرین کتابخانه ساز ایجاد کرده که امیدواریم شاهد احداث، تأسیس و راه اندازی کتابخانه های عمومی برای شهروندان قم باشیم.

وی گفت: پرداخت نیم درصد بودجه شهرداری ها به نهاد کتابخانه ها مصوب مجلس است و اگر شهرداری ها این هزینه را متقبل نشوند از بودجه های این نهاد کاسته و به کتابخانه ها داده می شود؛ ولی اخیرا شهردار قم از تعامل سازنده شهرداری با نهاد کتابخانه های استان خبر داد که این کار با اختصاص زمین های شهرداری به نهاد کتابخانه های استان انجام می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha