یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
حمیدرضا کفاش

حوزه/ حمیدرضا کفاش گفت: امروز نیاز است تا برای مقابله با شبهات محتواهای فرهنگی مناسبی برای دانش آموزان از سوی حوزه علمیه ارائه شود تا برای هر مقطع دانش آموزی مطالب مرتبط تدوین گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، در دومین روز هم اندیشی مدیران حوزه های استانی و دبیران کمیته های ستادی و استانی ستاد همکاری های حوزه  و آموزش و پرورش که در خانه معلم امام سجاد(ع) در مشهد برگزارشد،جوان باوری را یکی از شاخصه های مهم امام خمینی(ره) برشمرد و گفت: این نگاه، تربیت کننده و موثر و ارتباط ایشان با این قشر بسیار ساده و به دور از تکلف بود و امروز همین شاخصه در مقام معظم رهبری نیز وجود دارد.

وی افزود: علت شیفتگی نسبت به امام و رهبری در بین فرهنگیان و جوانان همین عمل یکسان و نقش پدری یعنی توجه بیشتر به نقاط قوت می باشد.

کفاش در ادامه با تاکید بر خودباوری اظهار داشت: باید توجه داشت که امروز بدنه آموزش و پرورش همراه با نظام بوده و افرادی متدین و عاشق به دین  هستند و باید این روحیه بیشتر تقویت گردد.

کفاش با بیان اینکه تعامل با آموزش و پرورش باید نگاه باورمندانه باشد، ابراز داشت:  امروز محتوای آموزش و پرورش نیز به برکت انقلاب تغییر کرده و کتاب ها متفاوت شده و باید از این فرصت بهره ببریم.

وی نسبت به اهمیت ارتباط روحانیت با دانش آموزان تاکید و خاطر نشان کرد:امروز 18 هزار و150 امام جماعت در مدارس آموزش پرورش حضور دارند که باید از این فرصت به خوبی بهره ببریم ؛ از طرفی ستاد همکاری ها باید استانداردی برای ورود روحانیون به مدارس تدوین نماید تا در این مسیر بهتر عمل نماید.

کفاش در ادامه به آسیب هایی مانند بدحجابی، عرفان های نوظهور اشاره و اعلام آمادگی کرد که اگر محتوای فرهنگی مناسبی برای دانش آموزان از سوی حوزه علمیه ارائه شود، می توان برای هر مقطع دانش آموزی مطالبی در رفع این آسیب ها  منتشر کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از چهره های اهل قلم حوزه  نیز خواست تا به تحول در آموزش و پرورش کمک کند.

وی همچنین ارتباط و فعالیت حوزویان در فضای مجازی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه امروز فضای مجازی به قدری گسترده شده که توان مقابله مستقیم با آن وجود ندارد، لذا می بایست چند شبکه اجتماعی مثبت و دینی که طلاب فاضل آن را هدایت می کنند به دانش آموزان ارائه کرده و از این طریق به جنگ با شبهات برویم.

به گفته کفاش، تولید محتوای الکترونیکی یکی از کارهایی است که حوزه می تواند در محتوای آن نقش موثری  داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha