چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
شورای عالی آموزش و پرورش

حوزه/ دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: اجرای طرح امین در مدارس، مورد حمایت است و به زودی به صورت ماده واحده به تصویب این شورا خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، مهدی نوید ادهم، امروز در اختتامیه نهمین هم اندیشی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در مشهد، با اشاره به اجرای طرح امین در مدارس، گفت: این طرح مورد حمایت است و به زودی به صورت ماده واحده تصویب خواهد شد تا استمرار یابد.

وی، فعالیت مدارس معارف اسلامی را از جمله زمینه ها و ظرفیت های همکاری آموزش و پرورش با حوزه علمیه دانست و افزود: این مدارس می توانند تامین کننده نیروی حوزوی باشند و در مدت شش سال تحصیلی فرصتی برای شناسایی و ارزیابی دانش آموزان ایجاد شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مدارس معارف اسلامی آموزش و پرورش که با شرایط و ضوابطی همراه است، می توانند مدافعی برای ارزش ها و آموزه های شیعی باشند.

* پیوند عمیق حوزه و آموزش پرورش

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش نیز در این هم اندیشی گفت: فعالیت دستگاه تربیتی در نظام اسلامی، هدایتی است و پیوند حوزه و آموزش پرورش می تواند اثر تربیتی ماندگار و عمیقی را بر جای گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان با طرح این سئوال که آیا اولویت کار تبلیغی یک روحانی با دانش آموزان یا دیگر نهادهاست؟ خاطر نشان کرد: باید دیدگاه حوزویان و مسئولان آموزش و پرورش نسبت به وظیفه و رسالت یکدیگر و مشارکت هایی که در عرصه تعلیم و تربیت می توانند داشته باشند، همسو و همراه شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha