پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
حجت‌الاسلام حسینخانی

حوزه/ معاونت تهذیب حوزه های علمیه، طرح خود در خصوص " ایجاد تحکیم خانواده و ازدواج موفق" را به شورای فرهنگ عمومی کشور ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  حجت الاسلام و المسلمین هادی حسینخانی معاون تهذیب حوزه های علمیه  و حجت الاسلام و المسلمین مجتبی رضایی مدیر آموزش دفتر امور مشاوره و خانواده معاونت در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر اعضای این شورا و  با دستور جلسه بررسی سیاست های ثبات و تحکیم خانواده برگزار شد ، حضور یافته و گزارشی در خصوص نحوه مشاوره هایی که در معاونت تهذیب حوزه های علمیه صورت می پذیرد ارائه نمودند.

در بخشی از این گزارش اشاره شده: در بررسی های صورت پذیرفته به منظور ایجاد تحکیم خانواده و ازدواج موفق باید سه محور «مشاوره انتخاب همسر» و «مشاوره های قبل از ازدواج» و «مشاوره های پس از ازدواج»  مورد توجه قرار گیرد. در این طرح آگاهی بخشی برای انتخاب همسر توسط مشاورانی ارائه می شود كه تسلط کافی به حوزه های روانشناسی روز و مسائل دینی دارند تا بتوانند بهترین مشاوره های منطبق با مسائل دینی را ارائه دهند. این مشاوران با حضور در كارگاه های مختلف مهارت های لازم در خصوص مصاحبه، تشخیص آسیب و نحوه ارائه مشاوره را کسب نموده اند.

خودشناسی، نحوه مشخص نمودن معیار و ملاک های انتخاب همسر قبل از مرحله خواستگاری، آموزش برای حضور در جلسات خواستگاری، ایجاد آمادگی لازم جهت شروع ازدواج و برنامه ریزی صحیح مبتنی بر اهداف ازدواج از جمله موارد و مراحلی بود که در خصوص انتخاب همسر و مشاوره های پیش از ازدواج  به آن اشاره شد.

در خصوص مشاوره های پس از ازدواج به نحوه همسر داری، ترسیم الگوی نقش صحیح زن و مرد در خانواده بر مبنای مبانی دینی، تربیت فرزند، مسائل اقصادی خانواده و مشاوره های به موقع در زمان بروز اختلاف اشاره شد.

پس از اظهار نظرهای اعضاء شورای فرهنگ عمومی در خصوص ابعاد مختلف این طرح، دکترجنتی،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ارائه آن تشکر و قدرانی نمود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha