چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
حجت‌الاسلام وحید احمدی نماینده

حوزه/ نماینده کنگاور، صحنه و هرسین با تاکید بر اهمیت شفاف سازی هزینه های انتخابات گفت: با توجه به حاشیه هایی که تاکنون در مورد انتخابات مطرح شده است، بهتر بود دولت این لایحه را زودتر به مجلس ارایه می داد.

حجت الاسلام وحید احمدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه هزینه های انتخاباتی در برخی موارد بسیاری سنگین است گفت: از آنجا که هزینه های انتخاباتی همواره مورد سوال مردم است، باید این لایحه زودتر به خانه ملت ارایه می شد.

وی با تاکید بر اینکه باید، محل تامین منابع مالی کاندیداها روشن و شفاف باشد گفت: به دلیل آنکه برخی نامزدهای انتخابات هزینه های سنگینی برای انتخابات می کنند، شائبه های بسیاری در این خصوص وجود دارد و اگر این قانون زودتر ارایه و بررسی و اجرایی می شد، شک و تردید مردم از بین می رفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به هزینه های سنگین انتخاباتی در برخی از شهرستانها گفت: اکنون بسیاری از مردم این سوال را مطرح می کنند که نماینده مجلس چه امتیازهایی دارد که برخی افراد هزینه های بسیار سنگینی برای نماینده شدن می پردازند و مهمتر اینکه این هزینه ها را از کجا می آورند؟

وی با اعلام اینکه لایحه شفاف سازی هزینه های انتخابات می تواند ابهامات مردم را رفع کند گفت: بیشترین نگرانی از این است که این پولها از کجا تامین می شود.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اظهارات وزیر کشور در خصوص پولهای کثیف در انتخابات گفت: بی شک برخی کانون های قدرت و ثروت به دنبال شناسایی نامزدهای انتخابات هستند و اگر بدانند فردی شانس پیروزی دارد اما توان مالی مناسبی ندارد، با در اختیار گذاشتن منابع مالی، ممکن است کاندیداها را، وامدار خود کنند و سپس در دوران نمایندگی خواسته های خود را مطالبه نمایند.

وی با تاکید بر اینکه آن کسی که تعهد به اشخاص و مراکز قدرت و ثروت نداشته باشد، رسالت نمایندگی خود را به درستی انجام خواهد داد گفت: اگر لایحه آمده تصویب و اجرایی شود، بخش اعظمی از این حاشیه ها را پوشش می دهد.

نماینده کنگاور و هرسین با انتقاد از کسانی که معتقد هستند این لایحه جامع و کامل نیست گفت: مجلس محل بررسی و تبادل نظر است و بی شک  نمایندگانی که دغدغه سلامت انتخابات به ویژه هزینه های آنرا دارند، نظراتی در جریان بررسی این لایحه مطرح می کنند که آنرا کارآمد خواهد کرد.

وی اجرای قانون را مهمتر از خود قانون دانست و گفت: امروزه قوانین بسیاری وجود دارد که به دلیل ضعف اجرا، ناکارآمد شده است. بنا بر این باید اراده جدی در بین مجریان باشد تا از این پس شک و تردید در هزینه های انتخاباتی به وجود نیاید.

حجت الاسلام احمدی در پاسخ به اینکه چرا این قانون در مجلس تصویب نشد گفت: دو فوریت این لایحه رای نیاورد، اما این لایحه درنهایت به تصویب نمایندگان خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha