جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
حجت الاسلام شریفی معاون امور تبلیغ حوزه استان قم

حوزه/ طرح دوره های آموزشی مهدویت برای طلاب به زودی آغاز می شود و براین اساس خواستار همکاری و حمایت مدیران مدارس از این طرح هستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین شریفی شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی مدیران مدارس حوزه علمیه قم که در مدرسه دارالشفاء برگزار شد، با اشاره به سخنان مدیر حوزه های علمیه مبنی بر اینکه فلسفه وجودی حوزه کار تبلیغ است، اظهار داشت: شرح وظایف معاونین تبلیغ مدارس در روز سه شنبه توسط شورای معاونین حوزه مصوب و به زودی از سوی آیت الله حسینی بوشهری ابلاغ خواهد شد.

وی همچنین به طرح جامع بینات اشاره داشت و گفت: بحث تبلیغ طلاب از سال چهارم طلبگی آغاز می شود و براین اساس طلبه در سال نخست تبلیغ باید جلسه قرآن برای نوجوانان داشته باشند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قم با بیان اینکه طلاب در سال دوم و سوم تبلیغ باید به بیان احکام و احادیث بپردازند، ابراز داشت: طلبه در سال چهارم مبلغ محسوب می شود و باید منبر مختصری در مراکز تبلیغی داشته باشد.  

حجت الاسلام والمسلمین شریفی با اشاره به اینکه جذب، گزینش و برگزاری دوره های آموزشی برعهده معاونین تبلیغ در مدارس است، گفت: برخی مدارس تاکنون مقدمات اعزام 150 طلبه را فراهم کرده اند در حالی که برخی مدارس هنوز یک نفر را به عنوان مبلغ معرفی نکرده اند.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح سیر مطالعاتی شهید مطهری از سوی معاونت تبلیغ، ابراز داشت: این طرح که در گذشته از سوی معاونت تهذیب دنبال می شد، در بسیاری از مدارس اجرا می شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قم بر ضرورت انس طلاب با تفکرات شهید مطهری تاکید کرد و گفت: کتب شهید مطهری منابعی مستند، مطمئن و قوی برای طلاب هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شریفی در پایان خاطرنشان کرد: طرح دوره های آموزشی مهدویت نیز به زودی آغاز می شود و براین اساس خواستار همکاری و حمایت مدیران مدارس از این طرح هستیم.

انتهای پیام/313/33    

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha