یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
حجت الاسلام محمد همتیان  معاون تهذیب حوزه قم

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم با تاکید بر اینکه امروز نمی توان پنجره های بیرون را به روی طلاب بست، گفت: باید سیستم امنیتی روح طلبه جوان را به گونه ای واکسینه کرد که در فضای مسموم نیز سالم بماند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»حجت الاسلام والمسلمین محمد همتیان شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی مدارس حوزه علمیه قم که در مدرسه دارالشفاء برگزار شد، برلزوم توجه به گزینش مطلوب، نظارت و انس با فرهنگ اهلبیت(ع) در زمینه تربیت طلاب تاکید کرد و گفت: امروز باید بیش از گذشته نسبت به گزینش طلاب دقت و توجه داشت.

وی همچنین بر ضرورت نظارت شبانه روزی نسبت به تربیت طلاب تاکید کرد و افزود: اگر نسبت به طلاب غفلت صورت گیرد، دیگران از این ظرفیت به سود افکار خود استفاده خواهند کرد. 

معاون تهذیب حوزه علمیه قم افزود: اسلام و فرهنگ اهلبیت(ع) ارزش بالایی برای هدایت و تربیت افراد قائل شده و به همین دلیل اسباب و ابزاری را نیز برای مصونیت جوانان قرار داده که در متن دستورات اهلبیت(ع) می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین همتی با تاکید بر اینکه امروز نمی توان پنجره های بیرون را به روی طلاب بست، گفت: باید سیستم امنیتی روح طلبه جوان را به گونه ای واکسینه کرد که در فضای مسموم نیز سالم بماند.

وی افزود: فراهم کردن شرایط انس طلبه جوان با قرآن، نماز شب و ادعیه در مدارس علمیه ضرورت دارد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان  قم همچنین با اشاره به اجرای چهارساله طرح میثاق طلبگی، گفت: داوطلبان ورود به حوزه در قالب این طرح نسبت به حوزه شناخت پیدا می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان  با بیان اینکه هدف طرح میثاق طلبگی شناخت فی مابین حوزه و طلاب جدید است، گفت: مدیران مدارس علمیه در ایام تابستان از این طرح بازدید داشته باشند.

وی افزود: همچنین مقرر شده طلاب جوان با هماهنگی مدیران مدارس، ماهانه یک جلسه در اختیار معاونت تهذیب قرار بگیرند تا ارتباط تهذیبی طرح میثاق حفظ شود. 

معاون تهذیب حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: گاهی سی دقیقه قبل از اذان صبح به طور سرزده به برخی مدارس می رویم و شاهد مناجات طلاب هستیم، این انس با قرآن و نماز را باید بیش از گذشته در متن زندگی طلاب وارد کرد.

انتهای پیام/313/33

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha