یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
حجت الاسلام همتیان - تهذیب حوزه قم

حوزه/ روحانیت همواره اتصال به کلام وحیانی و الهی و انبیاء و معصومین بوده و توانسته در ابتدا، خود با رفتار عملی در این مسیر گام بردارد و سپس هادی جامعه باشد.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلین همتیان در جمع عزاداران پیامبر اسلام(ص) و فرزندش امام حسن مجتبی(ع) به نقش شخصیت اخلاقی و الهی خاتم پیامبران در هدایت جامعه اشاره کرد و گفت: : مجالسی که برای اهل بیت(ع) بر پا می شود، آن مکان؛ قسمتی از بهشت است و کسانی که درآن مجالس می نشینند مشمول دعای ملائکه قرار می گیرند.

 معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم  با بیان این که  سعادت و کمال و نجات بشر در دنیا و آخرت، در اطاعت از دستورات دینی است اظهارداشت: امام باقر(ع) در روایتی فرموده است« اگر پیامبران و اهل بیت(ع) نبودند، انسانها در حیرت و گمراهی قرار می گرفتند و مانند حیوانان دور خود می چرخیدند.

حجت الاسلام و المسلمین همتیان ادامه داد: اهل بیت(ع) نور در زمین هستند و آمده اند تا مردم را هدایت و رهنمود سازند و از آفات دور کنند،؛ خوشبخت کسی است خود را در مسیر این نورانیت و شعاع نور قرار دهد و از آن  بهره عملی و رفتاری ببرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم افزود: دنیای و آخرت آباد و داشتن عزت و بزرگی، تنها در پیرو ی از این ذوات مقدس و نورانی امکان پذیر خواهد بود و لذا قرآن فرموده «آنان که از نور فاصله و زاویه گرفتند، جایگاه بدی را به آنها وعده دادیم و پشیمانی هم سودی برای آنها ندارد».

وی بیان داشت: اینکه مسلمانان حضرت بقیه الله (عج)را منجی آخر بشریت می دانند دقیقا به همین معنا است که روزی حضرت خواهد آمد و بشریت را از بلا و مصیبت نجات خواهد داد و آن هم زمانی میسر است که انسان با ولی خدا همراه و هم صدا شود و تابع و مطیع فرمان بردار حقیقی باشد.

استاد اخلاق حوزه با بیان اینکه باید در دنیا، پیرو انسان های برجسته، فرستادگان الهی و کسانی که دنبال اهداف شخص خود نیستند بلکه برای درامان ماندن از بلاو سعادت بشر تلاش می کنند، باشیم، گفت: دسته ای دیگر به نام روحانیت وجود دارد که  خیر خواه امت و ادامه دهنده راه انبیاء است و لازم است از این گروه هم پیروی کرد.

 حجت الاسلام و المسلمین همتیان افزود: روحانیت همواره اتصال به کلام وحیانی و الهی و انبیاء و معصومین بوده و توانسته در ابتدا، خود  با رفتار عملی  در این مسیر گام بردارد و سپس هادی جامعه باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم اظهار داشت: حوزه نشان داد که در برابر ظالمان و مستبکران، باید مانند ولی خدا با قدرت عمل و مقاومت کرد و در برابر زورگویان محکم ایستاد و همچین نشان دادند که اهل تسامح و تساهل نیستند و در مقابل ستمگران بی تفاوت نمی باشند. این ها در حقیقت ویژگی حامیان ولیّ و دین خدا است.

استاد اخلاق ابراز داشت: امام باقر(ع) در روایتی فرموده « اگر می خواهی بفهمی در شما خیری وجود دارد یا نه؟ به درون و قلب خود رجوع  کن؛ اگر در درون نسبت به بدی، بد و نسبت به خوبی خوب بودی و خوبان را تایید حمایت کردی بدان که در تو خیری هست.

حجت الاسلام و المسلمین همتیان اظهار داشت: یکی از مصادیق خیر، محبت است؛ اساسا اسلام دین محبت، عاطفه و منطق است و هرگونه وحشی گری، خون ریزی و جنایت را ناپسند و زشت می داند و آن را محکوم می کنند.

وی ادامه داد: اگر در خانه ای و جامعه، محبت و عاطفه نباشد آن جامعه و خانه مرده است؛ مانند جوامعه غربی که بوی از انسانیت و محبت نبرده  اند و نسبت به خود بی احساس اند.

معاون تهذیب حوزه علمه استان قم اظهار داشت: غربی ها در این جامعه بی اصل و نسب خود، گروهایی را تربیت کرده اند که اینها، بر روی مغز و فکر بچه های نابالغ آنچنان کار می کنند و تر بیت می کنند که یک لحظه عاطفه در آن بچه نباشد و خیلی راحت کمر بند انفجاری به خود می بندد و انسانهای بی گناه را به خاک و خون می کشند و سر ببرند.

حجت الاسلام و المسلمین همتیان گفت: همه این مصائب و گرفتاری و نداشتن عاطفه بخاطر دوری از کلام حق و حقیقت و منبع وحیانی و دینی است. اگر محبت نباشد انسانیتی وجود ندارد و از مقام خود سقوط خواهد کرد.

انتهای پیام:40/313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha