چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
کد خبر: 365107
۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
معارف تبلیغ

حوزه/ با همکاری معاونت آموزشی و پژوهشی نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و مرکز نور، نرم افزار « معارف تبلیع» در قم تولید و از هم اکنون در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

مدیر بخش تولید مرکز نور در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه»، اظهارداشت: این نرم افزار گنجینه ای از معارف تبلیغ و کاربردی ویژه مبلغان معارف اسلامی می باشد که در 10 موضوع اطلاعات ارزشمندی را به مخاطبین خود ارائه می کند.

سید مهدی هاشمی ادامه داد: « اهل بیت (علیهم السلام)»، «امیر المؤمنین (علیه السلام)»، « امامت و ولایت»، «امام حسین (علیه السلام)»، « امام زمان (علیه السلام)»، «اخلاقی ـ عرفانی»، «اخلاق – اجتماعی»، «تربیتی ـ اجتماعی»، « عمومی ـ سیاسی»، «حکومت دینی» از جمله این موضوعات می باشد.

وی با بیان اینکه مطالب موجود در این نرم افزار در قالب استفاده از نسخه تلفن همراه برای کابران میسّر می باشد، اظهارداشت: «متن نهج البلاغه به همراه ترجمه»، « متن قرآن كریم به همراه ترجمه»، «صحیفه سجادیه»، «مفاتیح الجنان» و « تفسیر آیات برگزیده» از جمله کتبی هستند که کاربران می توانند از طریق گوشی همراه از آن استفاده کنند.

هاشمی به برخی امکانات و قابلیت ها فنی و پژوهشی این اثر اشاره کرد و گفت: جستجو به روش‌های گوناگون در الفاظ و عباراتِ متن و فهرست كتاب‌ های برنامه و آیات قرآن کریم، امكان انتخاب فهرست درختی و گزینشی به همراه قابلیت تطبیق دوسویه متن و فهرست، ارتباط متن و فهرست كتب با بخش های دیگر برنامه، نظیر: نمایش، جستجو، قرآن، لغت‌ نامه یا کتاب‌ نامه، ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت‌ نامه، با امکان دسترسی به ریشه و مشتق کلمات،  قابلیت های پژوهشی به همراه امكانات: یادداشت‌ برداری، ذخیره‌ سازی، ویرایش و چاپ متن از جمله این قابلیت های می باشد.

علاقه مندان می توانند جهت استفاده از این نرم افزار به پایگاه "نورشاپ" مراجعه کنند.

انتهای پیام   313/17

 



کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha