یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
تصاویر/ بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی - ۴

حوزه/ استاد و محقق دانشگاه هلند با تاکید بر حفظ اتحاد در جهان اسلام، گفت: وحدت شکنان خائن به اسلام و مسلمین‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از تهران، دکتر محمد بهشتی، استاد دانشگاه هلند، در کنفرانس وحدت اسلامی در تهران گفت: سالهای متمادی است که این کنفرانس برگزار می شود ولی آن طور که باید کار عملی زیادی انجام برای تحقق این امر نشده است.

وی افزود: امروز جهان اسلام بیش از سخن به عمل نیاز دارد زیرا اگر قدم های عملی برنداریم بازهم این اتفاقات روی خواهد داد.

استاد دانشگاه هلند خاطرنشان کرد: مساله وحدت یک مساله بسیار پیچیده است و به هیچ وجه با چند سخنرانی حل نمی شود؛ افراطی ها از آسمان به زمین نیامده اند آنها از همین منابع اسلامی برداشت و استفاده غلط کرده اند که متاسفانه از ریشه به خوبی با آنها برخورد نشد.

وی با تاکید بر دوری از توهین و افترا  پیروان مذاهی به همدیگر بیان داشت: اگر در بین پیروان یک مذهبی به مذاهب دیگر توهین شود باید علمای آنها با قدرت با آن برخورد کنند زیرا سکوت باعث رشد این جریانات خواهد شد.

بهشتی خاطرنشان کرد: بسیاری از موانع بزرگ جریان اسلامی در داخل کشورهای اسلامی هستند؛ امروز ده ها کانال تلویزیونی و رادیویی در اختیار این گروه ها است و تنها کار آنها تلاش در جهت کوبیدن مقدسات اسلامی است.

وی اظهارکرد: کسانی که به اسم دفاع از اهل بیت(ع) و اصحاب کانال های رادیویی راه انداخته اند و به مقدسات دیگران توهین می کنند ضد وحدت هستند.

این استاد دانشگاه هلند خاطرنشان ساخت: کسانی که به وحدت اسلامی خیانت می کنند باید شناسایی شود و به جهان اسلام معرفی کنند و آنها را تحریم کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha